C# / Introductie/ beginners vraagjes /

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pointer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2014
Hallo,Ik ben nieuw hier,Ik heb nu een periode in mijn leven waar ik veel tijd om handen heb.Dus dacht ik laten we nu die tijd eens nuttig gebruiken en C# leren.Ik heb hiervoor wel eerder eens een gemiddeld prg geschreven (W5) maar ik kon er niks nuttig met doen aangezien je de software moest kopen vooraleer je kon publiceren kostplaatje 750 Euro.Dus niet echt bepaald goedkoop daarom dat ik nu liever een universele taal leer die naar alle waarschijnlijkheid nog 20 jaar mee gaat en die ik wel kan publiceren.

Dat gezegd zijnde W5 was heel andere taal dan C#
mijn compiler is SharpDevelop

Ik heb gisteren de turtorial hello kitty gestart
nu had ik enkele vragen met betrekking tot een textbox

Welke comandos moet ik gebruiken om
A) Te bepalen waar mijn cursor staat in een leeg tekst vlak niet X en Y cordinaten maar een een nummer
B) Hoe kan ik de positie van de cursor in een tekst vlak wijzigen? van bv 10 naar 15
C) hoe kan ik van pos X tot positie X (x is var)de tekst of cijfers doorgeven aan een string?

indien mogelijk werkend voorbeeldje graag

Dank bij Voorbaad

Ik ben een grote fan van sharpdevelop, maar persoonlijk zou ik toch de gratis visual studio express van microsoft zelf gebruiken om te beginnen. Veel voorbeelden en achtergrond informatie is beschikbaar voor deze omgeving en dan kun je in het begin uitsluiten waar het probleem is.

De meeste vragen zijn waarschijnlijk in verband met de tutorial? geef dan een linkje mee. Zonder verdere informatie is niet echt duidelijk wat je wil. Ze zijn ook wat verwarrend. zoals "A": in een leeg tekstvak staat je cursor per definitie op positie "0".

Als laatste is er ook een C# forum. je post nu in C/C++ wat niet hetzelfde is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan