C:/ is niet toegankelijk toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

linsey007

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Gisteren heb ik de eigenaar van mijn pc veranderd omdat ik bepaalde mappen niet kon verwijderen. Nu is de C niet meer toegankelijk. Ik heb al een systeemherstel uitgevoerd maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ook heb ik het geprobeerd met een nieuwe account aan te maken, maar niets helpt. Kan iemand mij aub helpen want ik ben ten einde raad :confused::confused::confused:

En als je eerst ongedaan maakt wat je gister toegepast hebt? (Dus de eigenaar terug zetten op 'Administrators' of 'TrustedInstaller')

Laatst bewerkt:
@Probleempjes: De eigenaar van 'algemene mappen' is nooit Administrator maar Administrators danwel TrustedInstaller.

@topic-starter: Beste dat je nu even doorhaalt en de instructies uitvoert die hier staan. Hopelijk kan/werkt dat nog bij jou.

Succes,

Tijs.

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze pagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

zal ik helaas nog niet kunnen doen, want er is nu een ander probleem opgedoken. Na de stappen te volgen is het probleem met de C opgelost maar nu 'loopt' mijn pc enorm traag. Heeft het één nu met het ander te maken?

Lijkt mij van niet, omdat de gegeven instructies alleen over rechten gaan, niet over programmatuur, instellingen etc. die de pc vertragen. Deze gegeven instructies zijn al 100en keren uitgevoerd.
Anders gesteld: De instructies zouden (normaal gesproken) géén invloed mogen hebben op de 'snelheid' van je (Windows-)systeem.

Toch nog een paar hints:
a. Kijk hoeveel ruimte er op C: vrij is.
b. Kijk Taakbeheer na (Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie), vooral het tabblad Processen. Sorteer daar aflopend op CPU-gebruik, en kijk welk proces/welke processen nu veel CPU-tijd 'eet'/'eten'.
c. Verder kan het geen kwaad om te scannen op mogelijke malware. Je kunt deze instructies als startpunt gebruiken daarbij.
d. Kijk de Windows Logboeken na op meldingen die te maken kunnen hebben op performance en goede werking van Windows.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

Tijs - Floris hier

Hoi Tijs,

Floris hier. Nou, goed nieuws:-). In die zin dat de USB's weer toegankelijk zijn. SAS heeft ruim 20 ge-invecteerde bestanden gedetecteerd. En MAM daarna nog eens vijf. Ik start de computer nog wel op in de veilige modus iedere keer omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn. Dankjewel dus, resultaat...

Nog enkele vragen:
1. wat nu te doen qua virusscanner --> vanmorgen vroeg SAS al of ik een update wil. Raad je me dit aan? En blijft dit kostenloos?? En wat met betreft tot MAM? Eigenlijk een advies mbt beveiliging computer (met als uitgangspunt betrouwbaar en goedkoop). En wat doe ik met Mc Afee? Heb trouwens die andere er al afgehaald.

2. je gaf aan dat de computer qua snelheid best oke is alleen teveel software bevat. Wat raad je me aan in deze? Ik dacht dat je misschien een keer met me mee wil kijken. Ik heb er zelf wel naar gekeken alleen weet ik bij sommige programma's ook niet of ik het zomaar kan verwijderen. We gebruiken de computer in principe alleen maar voor word, excel, internet en e-mail. Soms powerpoint - is ook MS Office.

3. raad je me aan om op deze computer Vista of Windows 7 te installeren (ik ben bang dat als ik dat doe dat de computer helemaal traag is).

4. is er ergens een site waar ik de nieuwste office gratis van af kan plukken (of heb jij iets, of goedkoop kopen op internet ergens...)

5. Any andere tip / advies is welkom Tijs.

Bedankt nogmaals.

Floris

@Probleempjes: De eigenaar van 'algemene mappen' is nooit Administrator maar Administrators danwel TrustedInstaller.

@topic-starter: Beste dat je nu even doorhaalt en de instructies uitvoert die hier staan. Hopelijk kan/werkt dat nog bij jou.

Succes,

Tijs.

@fvanderschot

Het is niet netjes een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, dat is alleen maar verwarrend. Ik zou je willen vragen om voor je probleem een nieuwe vraag te stellen.

Tevens is de vraag al een poosje oud, om die reden gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan