C-Media AC97 Vista Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan0s

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Goedendag

Ik heb een hele lange tijd met Windows xp gewerkt, en mijn geluid deed het daar perfect. Nu heb ik Vista Premium Geinstalleerd, en heb ik last van happerend geluid.

Ik heb het Programma " Driver Detective" Gedownload en die geeft aan dat mijn Driver Out of Date is. Logisch dat het Geluid niet 100% werkt(Bij Winamp, Games enz). Wel raar want Bij Windows Xp gaf hij dat niet aan.

Maargoed, dit zal wel waarschijnlijk door Windows Vista Komen. Ik heb daarom gezocht op Drivers voor Vista Maar hij kan daar niks van vinden. Driver detective zoekt naar jouw Drivers alleen kost jouw ongeveer dat 30 dollar. Dit kost mij teveel en misschien werkt de driver dan ook niet en zou dat weggegooid geld zijn.

Nu is mijn vraag aan jullie

Wat ik van jullie weten zou willen weten is waar ik de Driver voor vista kan vinden voor deze hardware(audio)/ Of wat voor maatregelen ik anders moet nemen, misschien een nieuwe geluidskaart kopen?

Het gaat on deze hardware
C-Media AC97 Audio Device onboard (Het zit dus op mijn moederbord)

Ik wil jullie alvast Bedanken

Welk merk en type moederbord of eventueel werk merk en type PC?

Welk merk en type moederbord of eventueel werk merk en type PC?

-------------------------------------------------------------------------------------
Type Pc: MEDIONPC MS-7048
-------------------------------------------------------------------------------------
Board: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7048
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 04/15/2005

Als goed is dat mijn moederbord

Er zijn geen C-Media vista drivers, alleen die van de moederbord fabrikanten, Vista heeft ze ook zelf maar daar zijn ze slecht instelbaar, die C-Media hangt overigens aan een enhanced audio controller, vaak van Via en die zie je bij apparaatbeheer.

Die PC is dus niet volledig Vista ready.

voor drivers moet je zijn bij medion .
het bord is een MSI MS 7048 oem zonder ondersteuning van MSI

Er zijn geen C-Media vista drivers, alleen die van de moederbord fabrikanten, Vista heeft ze ook zelf maar daar zijn ze slecht instelbaar, die C-Media hangt overigens aan een enhanced audio controller, vaak van Via en die zie je bij apparaatbeheer.

Die PC is dus niet volledig Vista ready.

Ow ok bedankt voor de informatie. Maar de rest werkt allemaal wel, zou het probleem verholpen worden als ik een nieuwe Niet onboard geluidskaart koop?

Ik zou toch nog even een laatste poging willen wagen:

Wat is het serienummer van de PC?

Zou moeten beginnen met iets als "MED-S/N-

dan zal je eerst eens moeten kijken of je nog een vrij pci slot hebt .
en hier kan je de drivers downloaden voor vista http://www.realtek.com.tw/downloads...=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Hij heeft een C-Media audiocodecchip.:rolleyes:

TS, het geluid in Vista zou gewoon moeten werken, heb een poosje terug een mobo met ook een Via chipset en een C-Media audiocodecchip onder handen gehad, de C-Media XP drivers werkten niet maar de Vista drivers wel, je hebt alleen geen goede mixer.

Misschien dat je eerst de Intel inf chipset informatiefiles dient te installeren voor de I865PE chipset, dit zijn ze.

Hij heeft een C-Media audiocodecchip.:rolleyes:

TS, het geluid in Vista zou gewoon moeten werken, heb een poosje terug een mobo met ook een Via chipset en een C-Media audiocodecchip onder handen gehad, de C-Media XP drivers werkten niet maar de Vista drivers wel, je hebt alleen geen goede mixer.

Misschien dat je eerst de Intel inf chipset informatiefiles dient te installeren voor de I865PE chipset, dit zijn ze.

dan moet de ts hier zijn http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan