c-media ac97

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latsilla

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Goedenmorgen lui,

Ik heb hier een klassieker; de foutmelding c-media ac97 in app. beheer. Nu begrijp ik inmiddels dat ik geen drivers van geluidskaart nodig heb, maar van het moederbord....
Dit zijn mijn gegevens:
Fabrikant : Packard Bell NEC
Moederbord : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL SiS650
Bios : American Megatrends Inc.
Chipset : SiS 650
Fysiek Geheugen : 1024MB
LPC bus : Ja
PCI Bus : Ja
AGP Bus : Ja
USB Bus : Ja
SMBus/i2c Bus : Ja
Bus HyperTransport : Nee
Bus QPI : Nee
Bus CardBus : Nee
Bus FireWire : Nee

Kan iemand me verder helpen, om de juiste drivers te vinden....?
Heel erg bedankt!
Latsilla

Grrr

Hoi, bedankt voor je antwoord...
Maar op de site van PB staan (geen) drivers meer voor het meoderbord....?

Nog andere ideen...

-mn dag is nu al naar de *****-:evil:

vindt het niet.?

Hallo, daar ben ik weer....

Ik vindt een heleboel programmaatjes(oa. driver turner, easy driver pro) maar je moet je hier allemaal voor registreren lees: betalen..
Heb ook gezocht naar PB en NEC, hier staan ook geen drivers
Iemand nog een optie?

Thx!

Ja, heb ik voor je: Driver die je zoekt is van Sigmatel. Is niet eens zo groot, halve GB ofzo. Als die er eenmaal inzit, word die met de juiste C-Media door Windows bijgewerkt, & zet je het daarna terug naar SigmaTel.

Omslachtig, ja, heb er Microsoft al over bericht in het XP/Vista-tijdperk.

Net wakker, eerst koffie.
Roep maar als Redactie driver wil doorsturen...

Mooi

Dat klinkt goed Wolf!
Moet je m'n email hebben?

EN kan je me in jip en Janneke-taal uitleggen hoe ik het moet terugzetten (sigmatel)
Bedankt!

Er zit scot in

@probleempjes:
Nou, er zit schot in, het uitroepteken in app.beheer is weg! Maaarrr, nog steeds Geen geluid.:evil:
Snap er niks van, er zijn geen conflicten meer in het beheer...

Ik heb geen speakers maar een koptelefoon, maar dat maakt niet uit.
Damn, had hier maar meer verstand van...

Volgens pcwizzard heb ik sis650, en je raadt t al...die staat er niet tussen

Ok, ben ik weer...

Ik heb even de Sigmatel AC97 drivers ingepakt & volgens mij moet de driverset in de map:

Gigabyte\sig_510\Sigmatel\ICH4\ich\wdm

het voor XP doen. Je kan gewoon de setup draaien & daarna via Apparaatbeheer de .inf laden.

Opletten na de herstart & bij Windows Update, want dan word geprobeerd iedere keer de C-Media driver te installeren, & dat mag, als je via Apparaatbeheer de driver weer terug update naar Sigmatel.
Dan werkt het.

Ok, nu proberen de .7z te uploaden, lukt het niet krijg je die als e-mail-bijlage via de Moderati.

Helaas, het bestand van minder dan 4 MB is te groot...

Ok, aanvulling: Een ieder erom verlegen kan het van mijn SkyDrive halen..:

https://skydrive.live.com/redir.asp...9072D7C6F6C6F4!291&parid=649072D7C6F6C6F4!134

Heb het vanavond getest op een andere computer & netwerk, bovenstaande link werkt zonder te hoeven inloggen met een Live ID. Ik heb 2 verschillende inpak-typen gebruikt:
.7z : Kan worden uitgepakt met 7-zip, gratis af te halen bij http://www.7-zip.org/download.html
.zip : Kan met een RechterMuisKlik, Alles uitpakken..., vanaf XP door Windows worden uitgepakt.

Laatst bewerkt:
Het geluid zit NIET bij de chipset ,maar is een aparte chip van c-media.
Daarom had ik een c-media url link gegeven.
Dus je zoekt verkeerd.

Damn ik wordt oud......

Hallo,
Ik ga even voor de optie van the knight....
Heb zip. uitgepakt en .exe geinstal. is het nou de bedoeling dat ik in app.beh. nieuwe map maak?

het inf. laden? met andere woorden....snap t niet
groet,

Ok, het is voor mij ook iets van 5 jaar geleden dat ik die drivers geinstalleerd heb, maar als volgt, aanmelden als (een) Administrator:

In de map met de uitgepakte .zip zoek je naar:

\Gigabyte\sig_510\Sigmatel\ICH4\setup.exe

ICH4 is trouwens die in hoofdletters, er zijn er meer maar met kleine letters. Doe even een RechterMuisKlik op setup.exe, Eigenschappen & als het erbij staat, Deblokkeren, Toepassen, OK.
DubbelKlik setup.exe & volg de Wizard. Na voltooing herstarten.

Controleren stuurprogramma: Start, Deze computer, RMK, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & klik dan Besturing voo geluid, video en spelletjes open.
Als het goed is staat er nu SigmaTel Audio tussen & DK die. In Eigenschappen daarvan klik Stuurprogrammagegevens, Details.

Om met de hand het stuurprogramma te installeren, ga je weer naar Eigenschappen voor SigmaTel Audio, & klik je op Stuurprogramma bijwerken.
In de Wizard klik je eerst Zelf kiezen (onderste, dus niet automatisch), dan weer onderste Ik wil zelf het stuurprogramma kiezen (geavanceerd), kies Besturing voor geluid, etc.., klik Diskette & blader naar:

\Gigabyte\sig_510\Sigmatel\ICH4\ich\wdm & selecteer stac97.inf

Terug in de Wizard: Volgende, volgende, etc.., tot Voltooid. Negeer de waarschuwing dat het niet digitaal ondertekend is (Toch installeren). Herstart.

Om te voorkomen dat Windows Update de C-Media driver terugzet, ga naar Start, Alle programma's, Windows of Microsoft Update, kies Aangepast, zoek in de lijst met updates onder Hardware naar C-Media audio, openvouwen, & onderste hokje aanvinken met Deze update niet meer weergeven.
Klik daarna linksboven Updates weergeven en installeren ook al staan er nul.

Ok, omslachtig, maar als het goed is doet je geluid het nu. Misschien nog even via Configuratiescherm, Spraak, geluid en geluidsapparaten een & ander afstellen. De driver is origineel Packard Bell toen ze nog niet overgenomen waren door NEC & NEC nog niet was overgenomen door Acer. PB gebruikte toen bijna altijd SigmaTel op alle modellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan