C-Media Geluidskaart op Logitech X-530 Speakerset werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Stoker

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Hallo Helpmij leden,

Ik heb een tijd geleden een Logitech 5.1 Surround set aangeschaft,
Een tijd heb ik windows xp gehad en daar werkte het vrij goed op.
Toen ik erachter kwam dat maar 2 van de 4 processorcores het deden op xp ben ik weer overgestapt op Vista.
Ik heb nu de geluiddrivers opnieuw geinstalleerd vanaf de bijgeleverde cd.
Wanneer ik nu in vista: 'luidsprekers testen' doe, en alle speakers één voor één aanklik, geven ze allemaal een mooi geluidje uit de goede box.
Maar wanneer ik er geluid op afspeel (winamp, games, windows default sounds) doet hij het alleen maar op mijn 2 frontspeakers :(
Weet iemand waar dit aan kan liggen? ik vind het zo vreemd dat de test het wel goed doet:S

C-Media PCI Audio Device
Geluidskaart
Hardware-id's:
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6&REV_10
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_040100
PCI\VEN_13F6&DEV_0111&CC_0401

Logitech 5.1 Speakerset X-530
Speakerset

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp!

P.S. als er nog meer details nodig zijn vraag me dan.

Misschien domme vraag: heb je wel in Windows de speakers op 5.1 gezet?

Zit er bij de driver van je geluidskaart ook iets van software? Zo ja, Staat er ergens iets van System Input? En kan je hier tussen de kanalen(chanals) kiezen? Bij krijg ik alleen overal geluid uit als het op 2CH staat, als het op iets anders staat doen alleen mijn front speakers het. Dus probeer dat ook ff.....

ja 2 programma's
we hebben hier ook al uren mee gekloot

mixerj.jpg

xear3d1.jpg

xear3d2.jpg

ja 2 programma's
we hebben hier ook al uren mee gekloot

mixerj.jpg

xear3d1.jpg

xear3d2.jpg

Vet, je hebt bijna hetzelfde programma als ik heb, alleen heet het natuurlijk anders(en ik heb wat meer opties):P
Maar je moet dus bij system-input de 6 ch op 2 ch zetten, en dan zou het weer moeten werken

Oke dankje Arnens,
Ik heb nu 4 speakers werkend (en natuurlijk de sub)
de center speaker doet het helaas nog niet.

Ik heb alle channels al geprobeerd.
De 4 speakers doen het alleen op ch2 4 speakers en op ch2 6 speakers, maar dan doet de center speaker het dus nog niet :S

Ik heb alle channels al geprobeerd.
De 4 speakers doen het alleen op ch2 4 speakers en op ch2 6 speakers, maar dan doet de center speaker het dus nog niet :S

en al zet je nou bij de intellingen van windows zelf dat 5.1 weer op stereo? Ik kan me herinneren dat ik het ook op 5.1 had gezet en het toen ook niet werkte, en toen ik dat weer op stereo zette, toen werkte het weer goed.

ik heb het zelf net even geprobeerd, en al staat het op 5.1, dan krijg ik geen geluid uit m'n center. (zoals ik me kon herinneren) Al staat het op stereo wel:thumb:

hmmm ik krijg nog geen geluid uit de center.
in ieder geval al bedankt voor de gegeven input!

Ja die heb ik al verandert, maar dat werkt ook niet. Maar ik vind het wel best zo.
Die centerspeaker doet het toch niet.
Maar heb jij ook een programma waar je, je boxen allemaal luider of zachter kunt zetten?

Ja die heb ik al verandert, maar dat werkt ook niet. Maar ik vind het wel best zo.
Die centerspeaker doet het toch niet.
Maar heb jij ook een programma waar je, je boxen allemaal luider of zachter kunt zetten?

nee, dat zoek ik eigenlijk ook nog, maar in de xp versie van de software die ik heb, kan dit wel.(kdraai xp en vista dualboot,en in xp gebruik je dus een hele andere versie).
maar het lukt mij niet om het draaiende te krijgen on de vista(onder andere compatibiliteits intstellingen veranderd) maar het werkt nog steeds niet bij mij:(

Wat als je een bron met 5.1 geluid gebruikt?(bijv een dvd?)
als je bij een mp3(stereo)dan zou je eigenlijk geen centerspeaker gebruikt worden.

Nee ik heb het al geprobeerd met een dvd en op 5.1 gezet, maar dan doet de centerspeaker het nog niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan