C-media

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred6er

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
C-media weg bij apparaatbeheer

ik heb sinds vandaag geen geluidmeer
bij audio apparaten word geen audio apparaat gevonden

bij apparaatbeheer is ook het apparaat verdwenen, net of hij uitgeschakeld is
driver installen kan niet, want dan zegtie dat er geen hardware is gevonden
hoe los ik dit probleem op???

Laatst bewerkt:
Check eerst de bios eens, misschien is hij daar uitgeschakelt. (paar keer DEL of F1 drukken bij het opstarten)

Start Systeemherstel, en zet het systeem terug naar de datum dat je het probleem (nog) niet had.

Systeemherstel te vinden onder Start -> Alle programma's -> Bureauaccesoires -> Systeemwerkset.

Succes,

Tijs.

het is een PCI kaart dus hoef in principe nix in de bios te doen.....
maar alles staat daar correct

en systeemherstel heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat

Maak je systeemkast eens open, blaas alle stof eruit, haal even de geluidskaart eruit, en stop hem er opnieuw in.

Hopelijk wordt hij dan wel weer hardwarematig herkend.

Natuurlijk is ook niet uit te sluiten dat het apparaat gewoon kapot is gegaan (om welke reden dan ook).

Tijs.

Idd, als het een pci-kaart is moet je niks in de bios aanpassen, ging er van uit dat het "onboard" was. Van PCI-slot veranderen kan ook wel eens helpen. Mij hebben ze ooit vertelt dat het voor een geluidskaart het beste is dat je ze in het pci-slot steekt die het dichtste bij de proc zit, of het waar is????? .Mijn kaart steekt daar ook niet dus....

Maak je systeemkast eens open, blaas alle stof eruit, haal even de geluidskaart eruit, en stop hem er opnieuw in.

Hopelijk wordt hij dan wel weer hardwarematig herkend.

Natuurlijk is ook niet uit te sluiten dat het apparaat gewoon kapot is gegaan (om welke reden dan ook).

Tijs.

geluidskaart eruit gehaald, windows opnieuw opgestart, afgesloten, kaart er weer in, opgestart en toen werd ie weer herkend......dus hij werkt weer:thumb:
maar blijf het toch nog wel vreemd vinden :confused: "

toch bedankt voor de reacties! :)

weet niet of het mag, maar van mij mag er een slotje op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan