c mos cheqsum error

Status
Niet open voor verdere reacties.

freelive

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
8
als ik m'n pc opstart geeft hij de foutmelding c mos cheqsum error , na diverse malen resetten (soms 20 x)start hij op
Wie weet hier de oorzaak van en heeft een oplossing
 
Meestal is het batterijtje op je moederbord aan vervanging toe bij die melding.
 
checksum error

Dit probleem kan op een kapot moederbord duiden.

Ik maak het de laatste tijd veel mee met ECS moederborden.

Welk merk / type moederbord heb je?

Mvg.
 
Na het vervangen van de batterij de Bios op "load setup defaults" gezet?
 
cheqsum error

het is inderdaat een ecs moederboard ik heb van alles geprobeerd ,dus zal dan toch aan een ander mb moeten. want ik word ziek van dat resetten .
Zijn er noch tips betreft merk type ed
 
Bios reset

Je zou het bios opnieuw kunnen flashen.

Dat helpt soms, maar mijn ervaring is dat het moederbord vaak idd. aan vervanging toe is.

Mvg.
 
bios flaschen

Dat kan ik altijd proberen ik heb niks te verliezen
hoe moet ik dat doen en waar haal je de files vandaan

groetjes free
 
Bios flash

Indien je het bios wil flashen dan moet je aller eerst precies weten welk type moederbord je hebt.

Indien je dat hier even neerzet dan zal ik je de url geven waar je het flash programma en het bios bestand kunt downloaden.

Suc6
 
Hallo

Allereerst de beste wensen

het probleem van cheksum error is niet opgelost ,maar ik heb een van de adviezen opgevolgd door een ander moederboard te kopen
hij loopt weer als vanouds,iedereen bedankt


groetjes Kees
 
Hehe,

ge hebt dus een nieuw moederbord gekocht en ge krijgt nog altijd dezelfde error.

Weird
 
Geplaatst door freelive
het probleem van cheksum error is niet opgelost ,maar ik heb een van de adviezen opgevolgd door een ander moederboard te kopen
hij loopt weer als vanouds,iedereen bedankt


groetjes Kees

Als ik kan lezen dan schrijft hij dat hij nog altijd dezelfde error krijgt,ofwel moet de niet er niet bijstaan.
 
Ik lees het dan toch anders dan jij.:D

Ik begrijp hieruit dat het probleem zelf nog niet opgelost is, maar Freelive heeft wel een nieuw moederbord gekocht.
Die kennelijk geinstalleert, waardoor de pc weer (als vanouds) goed draait en bedankt voor de tips.:)

Het oude moederbord heeft wel nog steeds hetzelfde probleem.:confused:
 
Ik leesde het zo;

dat hij een nieuw moederbord gekocht had en met het nieuw moederbord hetzelfde probleem voorhad.
En hij de mensen ironish bedankte voor de nutteloze koop die hij gedaan had. :p :p

Tis misschien omda ik belg ben da ik da verkeerd lees. ;) ;)
 
errors

de aankoop van een nieuw mb heeft de cheksum errors
niet verholpen bij het oude boord ,maar de pc loopt weer als vanouds (met de nieuwe aankoop)
nogmaals iedereen bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan