C-partitie uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een 320GB grote HD opgedeeld in een D(257GB)- en een C-partite(40GB).
Aangezien de C-partitie zo goed als vol zit had ik die graag met 10GB uitgebreid.
Ik heb reeds minitool van partionwizard alsook de windows7-partition-tool geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik heb eerst mijn D-partitie met 10 GB verkleint, vervolgens wou ik de C-partitie uitbreiden met 10 GB, maar deze optie is niet beschikbaar. Het enigste wat ik kan doen is die 10 GB als afzonderlijke partitie formatteren of ze terug toewijzen aan de D-partitie, wat dus niet de bedoeling is.

iemand een oplossing?

mvg

Jord
 
Hoi...

Ik had al gereageerd in de andere vraag van je.Maar dat is al opgelost door de mod.
Wil je eens een screen plaatsen van de huidige situatie in minitool?
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoord.

Nadat ik er niet in geslaagd was de C-partitie uit te breiden heb ik die 10gb maar terug aan de D toegevoegd, maar ik ben blijkbaar 10mb vergeten...

2d7uc28.jpg


het veld 'unallocated space before' stond ook op nul nadat ik mijn D-partitie met 10gb had verkleint, ik kan dus de waarde '4096mb' niet verhogen.

mvg
Jord
 
Je bent D aan de verkeerde kant aan het verkleinen geweest etc.

Maar goed dat lossen we wel op.Hier volgt een stappenplan.

Open het progje.Klik de D aan.In je linker deel venster komt een regel move/resize..klik die aan.
Er komt een pop up van je D met rechts een grijs gebied.Ga met je muis op rechter vertikale lijn van D staan..muisklik inhouden en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt weer groter.klik op OK.
Nu sta je weer in je hoofdscherm...klik wederom de D aan en dan move/resize.
Wederom een popup van je D.Met je muis op linker vertikale lijn en schuif naar rechts.D wordt kleiner en kan je bijv die 10gb verkleinen.(20 is beter)
Klik op OK.
Nu kom je wederom in je hoofdscherm..klik de C aan en dan move/resize.
Pop up van je C met rechts van C een grijsgebied.(dat is dan die 10 of 20 gb)
Met je muis op de rechter vertikale lijn..muisklik inhouden en schuif naar rechts.Klik op OK
Zit weer in hoofdscherm..linksonder kies je voor apply.
Progje gaat zijn werk doen..laat hem dat ook doen..pc met rust laten dus.


EDIT:sorry..20gb van D gaat niet lukken.Je zit al aardig vol.Wordt niet eens tijd voor een opruiming of een extra schijf?
 
Laatst bewerkt:
OK, zal ik straks proberen, ben nu nog bezig met mijn data vanop D te backuppen op een externe HD. Ik post straks het resultaat.

Waarom is 20GB beter? Bovendien heb ik de laatste tijd ook problemen met mijn computer uit de slaapstand te halen, hij loopt dan vast alvorens dat het welkomsscherm van windows te zien zou moeten zijn. Kan een bomvolle harde schijf daarvan de oorzaak zijn? Dit is eigenlijk de reden dat ik ben begonnen met aanpassen van mijn partities. Als alles overgezet is op de externe HD ga ik mijn D-partitie op 50% vol houden.

mvg

Jord
 
Kan problemen veroorzaken ja...
Al foutmeldingen gehad?Je prullenbak staat als goed is standaard gereserveerd op 10%.Daar zit je nu met je C al tekort aan.
Verder doe je ook wel eens een opruiming met ccleaner?
 
Ja ik doe bijna wekelijks een kuis met ccleaner, ik merk wel als ik iets wis van mijn D-schijf dat de beschikbare ruimte op de D pas vrijkomt na het legen van de prullenbak, wat dus wil zeggen dat die plaats bij mij blijkbaar gereserveerd is op de D-schijf.

Ik vroeg me ook nog af of de 'system-reserved-partitie' weg mag, aangezien ik Niets van de originele software die bij mijn laptop geleverd was nog gebruik...
 
Die 'system-reserved-partitie' maakt w7 aan.Lekker laten staan.Dat is ook maar 0.1gb.Zet geen zoden aan de dijk dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan