C-partitie vergroten in WIN8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjdewit

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Berichten
13
Ik heb op mijn Acer laptop 2 partities staan (C en D). Mijn C-partitie is bijna vol en ik wil die vergroten. Ik heb inmiddels via het WIN programma een gedeelte van de D-partitie afgehaald maar krijg die niet toegewezen aan de C partitie? Nu heb ik begrepen dat dit alleen kan als die partitie direct naast de C-partitie ligt?

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Een andere vraag over de partities is dat ik de volgende partities zie staan:

Herstelpartitie 400MB, 100% vrij
EFI systeempartitie 300MB 100% vrij
Herstelpartitie 19GB 100% vrij
C-Schijf
D-schijf
 
Hmm, je hebt dus je herstelpartitie volledig gewist zo te zien, niet echt een slimme actie.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik zie inderdaad dat de herstelpartitie 100% vrij is, ik heb zelf nooit iets gewist van de laptop? Waar is de herstel partitie voor en kan ik die alsnog maken?

Ik ga met het programma proberen de partitie te verschuiven, ik hou jullie op de hoogte.
 
ik heb het programma geinstalleerd. Hoe kan ik de lege partitie verschuiven en toevoegen aan de C schijf? Moet ik de D bij G noemen en de lege D en die vervolgens toevoegen met C? Hierna weer de G de D noemen? Werken dan al mijn programma;'s en koppelingen nog die op de D staan geinstalleerd of opgeslagen?
 
Ik ga het weer proberen zichtbaar te maken hoe het nu staat bij mij:



 
De D: naar rechts schuiven en dan de C: vergroten.
Of de D: rechts vergroten en dan links verkleinen en dan de C: vergroten.
Wel na elke aanpassing apply gebruiken met Minitool.

Wel een vrij kleine schijf, overigens.
 
Bedankt voor de snelle reactie, hoe kan ik schuiven moet dat met die minitool programma? In welk menu zit dat en hoe wordt die genoemd? Ik heb 1 SDD van volgens mij 250 GB erin zitten. Kan je in een laptop een SDD bij plaatsen (Acer)?
 
Gelukt!


Soms voel ik mij zo dom........:eek:

Bedankt voor de hulp, ik had hier anders nooit achter gekomen. Nu voorlopig weer wat lucht op de C-schijf. Ik ben er achter gekomen dat Itunes reserve kopieen op mijn C-schijf plaatst die erg veel ruimte in nemen. Wat ik gek vind is dat alles (muziek-film) via mijn NAS gaan. Ik ga ze of eraf halen of kijken hoe ik de backup ook op mijn NAS krijg.
 
Alles nalopen wat de progjes waar wat neerzetten, is altijd wel aan te passen.

Ook kun je met Treesize zien wat er veel inneemt.
http://www.jam-software.com/treesize_free/

Overigens weet ik niet welk type die Acer is en of er ruimte is voor nog een schijf.
Je kan met een caddy de ruimte van de DVD schrijver inpikken voor een harde schijf.
Of een grotere SSD erin zetten.
Of niets doen en zo veel mogelijk op nas zetten of gratis in een cloud.
Opties genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan