c partitie vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

degroot

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Mijn 1e hd (40gb) is verdeeld in 4 partities. De C:\ schijf is 5 gb groot. en dus eigenlijk te klein omdat alle programma's op c:\ programfiles worden geinstalleerd. Nu wil ik de c schijf vergroten met partitiemanager door deze samen te voegen met een andere partitie, maar dat lukt niet. Kan ik eventueel ook alle programma's automatisch op een andere partitie installeren? Dan is mijn probleem ook opgelost.

als je vier partities hebt kan je toch ook even alle data van je tweede partitie naar partitie 3 en 4 brengen vervolgens partitie 2 verwijderen, en daarna partitie 1 vergroten.
Dit kan je met partition magic en acronis disk director.

en het antwoord op je vraag of je progjes ook op andere partities kan en mag installeren, luidt: ja.
Maar............ aangezien Windows wel op C zal staan (inc. de map program files met reeds geinstalleerde progjes) vraag ik het mij af of het handig is om C: zo klein te laten / houden. Die loopt gegarandeerd binnenkort een keer vol.

Zie bericht hierboven voor oplossing.

Laatst bewerkt:
de c schijf loopt zeer snel vol. ik ga het proberen en had nog niet van acronis gehoord. bedankt voor zover.
later horen jullie of het gelukt is.

't is gelukt.
eerst heb ik 1 partitie geleegd, daarna de partitie gedelete en daarna met 'ongebruikte ruimte herverdeeld' en de c-schijf gekozen. Alles met PM.
txs voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan