C-partitie vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Nu het me niet lukt om met hulp op dit forum mijn C-partitie op te schonen (er zit 50 gig op van de beschikbare 60 en ik heb geen idee waar 'm dat in zit), wil ik mbv partitiemanager de C-schijf vergroten. Nou kan ik de D-schijf wel verkleinen en daar heb ik inmiddels een kleine 30 gig af gehaald. Maar de C-partitie houdt de optie om deze te vergroeten constant op grijs, ik kan 'm dus niet aanklikken. Wie weet raad? Heb VM al geprobeerd, maar ook dat helpt niet....

Hey, thx man. Die had ik nog niet eerder gehoord, in tegenstelling tot ggrabber of zo, maar die schijnt voor Linux te zijn. Heb jij ervaring met deze tool? Moet ik eerst de inmiddels vrijgemaakte en niet-toegewezen 30 gig van mijn D-partitie eerst terugzetten of kan ik met deze tool zo aan de slag?

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan zo aan de slag, start het programma.

dan zie je de schijven :D simpelweg sleep de schijfruimte kleiner en de schijf wordt verkleind sleep een andere groter en die wordt vergroot :D

als je het hebt zoals je wilt klik je op "apply"

LET OP: je moet wel zorgen dat "unpartitioned space" NAAST de schijf staat die je wilt vergroten, je moet dus de andere partities helemaal naar de andere kant slepen (gewoon slepen :D)

Het verplaatsten van de data bij de herstart heeft effe een paar uurtjes geduurd, maar het is helemaal top! Veel dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan