C partitie verkleinen en D vergroten

• Onderwerp starter Onderwerp starter stylo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb momenteel een grote C schijf en een wat kleinere D schijf op het moment (voor geinstaleerd door de fabrikant) maar ik wil de C kleiner hebben en de D groter. Nu heb ik dat geprobeerd via start -> Eigenschappen op Deze computer -> Beheren. Het verkleinen van de C gaat prima maar als ik de ongebruikte ruimte bij D wil zetten gaat dat niet. Ik heb vervolgens de tool Easy Partition Manager gebruikt maar ook de tool is het niet gelukt. Iemand enig idee wat het probleem is? Permissies misschien?

Hoi....
Zou je eens een screen kunnen plaatsen van de huidige situatie in Easy Partition Manager?

Ok...

Ik ga een stappenplan voor je schrijven en zal dat zodadelijk in dit bericht toevoegen. Geef me 5 min.

EDIT:
Klik op de gegeven pagina de C aan. Klik dan in linker deelvenster op "Move/resize"
Er komt een pop up van je C
Ga met je muis op de rechter vertikale lijn staan en maak schuifbeweging naar links. C wordt kleiner en verklein hem naar jou wens.
klik dan op OK
Klik nu de D aan en dan move/resize.
Er komt een pop-up van je D met als goed is links een grijs gebied.
Ga met je muis op linker vertikale lijn en schuif naar links. D wordt groter en je kan dat dus opvullen.
Klik op OK.
Nu klik je op apply in de balk en progje gaat zijn werk doen. Lat de pc in tussentijd met rust. Zal ook hoogstwaarschijnlijk een keer opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Bij C heb ik via die schuifbeweging verkleind. Als ik vervolgens D Resize/move doe dan komt die grijze balk er niet. Als ik C controleer heb ik die grijze balk wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je schuift aan de verkeerde kant weg.
Unallocated ligt nu links van de C en moet rechts liggen. Aangrenzend aan de D dus.
(zie het als taartpunten)

Gedaan en precies zoals de 1e keer dat ik het probeerde. Moest rebooten, tijdens het booten komt er een schermpje, er komt te staan "Operation aborted" (kan de rest niet lezen zo snel gaat dat), en er is niks veranderd.

Kan geen van allen verslepen. En kan het ook niet bij de D voegen via Move/resize.

Ik zie even niet wat er hier nu niet goed kan gaan bij je. Deze progjes gebruik ik bijna wekelijks wel.

frankwannet,
Bedankt voor je pogingen en hulp. Ik zal gaan informeren bij de fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan