c++ port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finobini

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Hoi ik had een vraag.
Ik ben al enige tijd bezig in c++ met tcp/ip e.d.
Ik heb al een paar server/client combinaties gemaakt.
Ik vroeg me af: Hoe kan je in c++ port forwarding gebruiken. Ik bedoel dat bijvoorbeeld een programma iets stuurt naar poort 80, maar dat je het
onderschept en via poort 81 verstuurt, of iets dergelijks.

Bij voorbaat dank

Portforwarding is op basis van binnenkomende tcp-verbindingsaanvragen. De enige manier om dat (m.i.) te programmeren is NAT-translatie of een Proxy server te gaan programmeren, die je 'bind' op de netwerkkaart in je systeem, en die communiceert met een (al dan niet gevirtualiseerde) 2de netwerkkaart op je systeem.

Ik snap iets van netwerken, maar niet zoveel van programmeren, dus beschouw bovenstaande als een hint waar je naar zou moeten zoeken op Internet, mocht je met dit project door willen gaan.

Tijs.

Portforwarding is op basis van binnenkomende tcp-verbindingsaanvragen. De enige manier om dat (m.i.) te programmeren is NAT-translatie of een Proxy server te gaan programmeren, die je 'bind' op de netwerkkaart in je systeem, en die communiceert met een (al dan niet gevirtualiseerde) 2de netwerkkaart op je systeem.

Als je iets als bovenstaande wilt gaan maken dan zou je eens naar WinPcap kunnen kijken. Al zal het vast pittig worden. :D(http://www.winpcap.org)

WinPcap is the industry-standard tool for link-layer network access in Windows environments: it allows applications to capture and transmit network packets bypassing the protocol stack, and has additional useful features, including kernel-level packet filtering, a network statistics engine and support for remote packet capture.

WinPcap consists of a driver, that extends the operating system to provide low-level network access, and a library that is used to easily access the low-level network layers. This library also contains the Windows version of the well known libpcap Unix API.

Thanks to its set of features, WinPcap is the packet capture and filtering engine of many open source and commercial network tools, including protocol analyzers, network monitors, network intrusion detection systems, sniffers, traffic generators and network testers. Some of these tools, like Wireshark, Nmap, Snort, ntop are known and used throughout the networking community.

Winpcap.org is also the home of WinDump, the Windows version of the popular tcpdump tool. WinDump can be used to watch, diagnose and save to disk network traffic according to various complex rules.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb gezocht op google voor NAT. Ik kwam uit bij de RFC (RFC 1631) maar ben er niet veel wijzer van geworden. Nergens wordt goed uitgelegd hoe je NAT kunt gebruiken in een c++ programma. Of in ieder geval een programmaatje gebruiken als NAT router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan