c++ rariteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchembado

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Hey, ik probeer een race spel te maken. Hier heeft mijn vraag echter niet veel me te maken. ik heb een zin opgeslagen onder randje[1000]. deze probeer ik omgekeerd op te slagen in beeld[204][30]. Dus dat [204][0] de laatste letter van de zin is. dit echter enkel in 1 "lijn". de rest vul ik op met sterretjes , dus [204][1-30] zouden dus sterretjes moeten zijn.

het probleem is echter dat mijn computer afhankelijk van een bepaalde voorwaarde ook de eerste lijn met sterretjes begint te vullen. Die voorwaarde is y<een getal (zie code). wanneer dit getal kleiner is dan 9 is er bij mij geen probleem. is dit getal groter dan 9 dan begint hij de rest ook op te vullen met sterretjes. Hoe komt dat nu, en wat kan ik eraan doen ??

#include<iostream>

using namespace std;

int main(){
char randje[1000]="dit geweldige race spel is ontworpen door Mestdagh Merijn. Het is gesponserd door de WiFyclan. Voor verdere informatie, of je eigen commentaar stuur een sms naar 0484273629 (1 euro per bericht --------- )";
char beeld[204][30];
char ster[2] = "*";
int n,x, y;

for(x = 204,n=0;x>=0;x--,n++)
{

beeld[x][0]=randje[n];

for(y =1;y<9;y++) //OM DEZE LIJN GAAT HET ZO ONGEVEER
{beeld[x][y]=ster[0];}
}

for(x = 0;x<=204;x++)
{for (y = 0;y<=5;y++)
{cout<<beeld[x][y];}
cout<<endl;}
system("pause");
}

Laatst bewerkt:
ik raad je aan om gebruik te maken van de string-klasse, geeft heel wat ingebouwde methods die je anders zelf moet herdefinieren.

--Johan

mja, keb et uiteindlijk gewoon wa veranderd, maar het misterie van waarom het programma nu juist zo reageerd blijft.
nu zit ik echter wel vast me een ander probl:p, maar da zalk in een volgend topic wel vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan