C-schijf bestaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

red123nax

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
! ! ! ! HELP ! ! ! !

Mijn computer was gewoon te traag,
Ik heb dus bestloten om een backup te maken en de computer te herinstalleeren.

Nu heb ik dus perongeluk mijn externe harde schijf nog ingeplugd gehad...
Nu is Windows XP dus wèl op mijn HardeSchijf geïnstalleerd, maarrr...

NU HEET MIJN HARDE SCHIJF F: I.P.V. C:

Dus toen ik de netwerkkaart wou installeeren had ik een probleem, hij moest en zal wat op de C: schijf zetten

WAT MOET IK NU DOEN

Laatst bewerkt door een moderator:
4 mogelijkheden:
1. Herinstalleer XP opnieuw zonder de externe harde schijf aangesloten, met verwijdering van je oude XP partitie en aanmaak van een nieuw partitie, zoals je eerder ook al gedaan hebt.

2. Geef de externe harde schijf de schijfletter C: in Schijfbeheer:
Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Rechtsklikken op de partitie van de externe harde schijf, en kiezen voor Stationsletters en paden wijzigen. Daar dan de schijfletter wijzigen naar C:

NB: optie 2 alleen gebruiken als dat wat je netwerkkaartdriver kwijt wil uitsluitend tijdelijke bestanden zijn. Software/drivers installeren op de externe harde schijf is niet aanbevolen.

3. Als je op je interne harde schijf nog ruimte overhebt daar een partitie van maken (ook in schijfbeheer). En die dan de schijfletter C: geven

4. Een opstart-cd als die van Gparted gebruiken om de pc van op te starten, de F: schijf in grootte verkleinen en opschuiven naar het begin van de harde schijf, zodat erachter ruimte is voor een extra partitie, en dan weer stap 3.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan