C-schijf formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Een collega formatteert van tijd tot tijd haar C-schijf. Om alles weer eens lekker op t schonen.
Vraagje: is dat nodig?
En zo ja: hoe doe je dat? Ik heb een C- en een D-schijf, kopieer ik dan alles, incl. Windows XP eerst naar de D-schijf en na het formatteren alles weer terug?
:o

Reggy

Als je het alleen doet omdat het dan weer lekker schoon is zou ik het laten. Het is wat anders als je echt probs hebt waar je niet meer op een gewone manier uitkomt.

Als alles goed loopt is formatteren onnodig.
Formatteer alleen als je pc instabiel of tergend traag wordt, maar ik denk dat je daar geen last van hebt ;-)

en Reggy,

NEE, je kan niet XP even naar de D kopieren en vervolgens C formateren en daarna zomaar even XP terugkopieren van D naar C.

Advies :
download de volgende progjes Ad Aware 6.0 en Regcleander 4.3 van Jouni Vuorio. Als je ze hebt gedownload dan "gil" maar even, dan leggen we wel uit hoe je ze moet gebruiken.

Als je dan 1x per week (in de onderstaande volgorde) de tools / progjes uitvoert, heb je bijna een 100% garantie dat je pc. schoon en stabiel blijft draaien. (Er even vanuit gaande dat je zelf geen "rare" fratsen uithaalt door bijv. de Windowsmap eens even lekker op te schonen omdat daar bestanden in staan die je niet kent en dus maar verwijdert.......)
Bij mij draait de pc nu al ruim 1,5 jaar zonder dat ik ook maar 1x heb moeten formateren.

ad-aware, regcleaner, schijfopruiming, virus controle.

Zou ze niet defragmenteren bedoelen? Dat is wel verstandig om zo nu en dan te doen.

Ik vergat er idd. een:

ad-aware, regcleaner, schijfopruiming, defragmentatie en tenslotte virus controle.

hardstikke bedankt iedereen.
Regcleaner ken ik nog niet, ik zal het downloaden.

Mijn PC loopt trouwens als een trein hoor. Ik was alleen in verwarring gebracht door die collega die zei dat ze dat af en toe deed. Maar misschien bedoelt zij trouwens ook defragmenteren (dat doe ik trouwens ook regelmatig, via Norton Utilities)

Ik kan weer rustig slapen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan