C: schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twannieboy

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
161
Mijn computer werkt heel traag en met opstarten duurt hij ook vet lang!
Dus ik wou mijn c schijf formatteren, ik heb al instrucies]gelezen enzo, dus ik weet hoe het moet alleen op mijn PC staan ook allemaal dingen van HP wat er niet af mag. Zoals HP wireless en dat soort dingen. En dingen van intel.
Maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen!! kan het nou niet of wel?
Kan iemand mij hier mee helpen??

Groetjes Twan
 
Hoi Twan,

Wat bedoel je met "dingen van HP enzo"? Bedoel je hiermee de drivers / programma's? Zo ja, die heb je als het goed is op een cd staan en anders kun je ze downloaden bij de site van de fabrikant.

Groeten,

René
 
Hoi Twan,

Wat bedoel je met "dingen van HP enzo"? Bedoel je hiermee de drivers / programma's? Zo ja, die heb je als het goed is op een cd staan en anders kun je ze downloaden bij de site van de fabrikant.

Groeten,

René

Ja ik bedoel de drivers en programma's alleen ik heb geen cd's waar dat op staat!
Weet je zeker dat je dat van de site van de fabrikant kan downloaden?
 
Als je een hp hebt, heb je ook recovery dvd's of cd's erbij gekregen. Deze kun je ook gebruiken en werken vaak sneller dan een herinstallatie. Alleen jammer dat er ook een hoop extra software bij zit die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken.

Grote voordeel is dan wel weer dat alle drivers meteen geinstalleerd zijn.

Succes
 
Mijn computer werkt heel traag en met opstarten duurt hij ook vet lang!
Dus ik wou mijn c schijf formatteren, ik heb al instrucies]gelezen enzo, dus ik weet hoe het moet alleen op mijn PC staan ook allemaal dingen van HP wat er niet af mag. Zoals HP wireless en dat soort dingen. En dingen van intel.
Maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen!! kan het nou niet of wel?
Kan iemand mij hier mee helpen??

Groetjes Twan

Je kunt natuurlijk ook de bestaande installatie schoonmaken, met b.v. Ccleaner voor de algehele schoonmaak, Hijackthis voor de onzinprogjes die mee opstarten, die kun je eruit te gooien, Spybot tegen de male en andere ware, en zo zijn er wel meer progjes die kunnen helpen.

Mijn installatie stamt nog uit 2001 met de nodige updates en werkt nog steeds prima en snel, is uiteraard wel schoon.
 
Je kunt natuurlijk ook de bestaande installatie schoonmaken, met b.v. Ccleaner voor de algehele schoonmaak, Hijackthis voor de onzinprogjes die mee opstarten, die kun je eruit te gooien, Spybot tegen de male en andere ware, en zo zijn er wel meer progjes die kunnen helpen.

Mijn installatie stamt nog uit 2001 met de nodige updates en werkt nog steeds prima en snel, is uiteraard wel schoon.

Ccleaner heb ik al gedaan maar dat werkte niet echt goed!
Maar ik heb nu al een oplossing!
En ik weet nu wat ik moet doen dus ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE INFORMATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Met alleen Ccleaner red je het ook niet, en dat je met ons de oplossing deelt is ook fijn.:rolleyes:
 
Met alleen Ccleaner red je het ook niet, en dat je met ons de oplossing deelt is ook fijn.:rolleyes:

Mijn oplossing is: Een recovery cd maken en daar staan al die dingen op die er al opstonden toen hij net was gekocht. En daarna kan ik mijn schijf formatteren en dan doe ik die recovery cd in mijn cdspeler en dan installeer ik het weer, en dat was het!!
 
Mijn oplossing is: Een recovery cd maken
Een recovery cd heb je als het goed is bij je systeem gekregen. Anders ben je gewoon een backup aan het maken. Wanneer je deze na het formateren terug zet, zet je je "probleem" ook weer mee terug...
 
Een recovery cd heb je als het goed is bij je systeem gekregen. Anders ben je gewoon een backup aan het maken. Wanneer je deze na het formateren terug zet, zet je je "probleem" ook weer mee terug...


Mag ik daaraan toevoegen dat ik bij een recent door mij gerepareerde HP Laptop ook een recovery cd heb gemaakt? Middels een aanwezig tooltje maak je een exacte kopie van de normaliter bijgeleverde recovery-cd, voor als je die kwijt bent.

Worked like a charm...was wel alles kwijt daarna, aangezien hij je pc gewoon terugbrengt in de staat zoals je hem gekocht hebt.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan