C schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
hoi,

ik wil graag mijn c schijf formatteren op mijn laptop. het is een acer laptop.

ik heb het eerst aan iemand anders gevraagd van hoe het kon, en hij zei: je zou het via je recovery gewoon kunnen doen.

nu komt het probleem. waar staat die recovery? ik kan hem niet vinden, het kan wel zijn dat ik hem misschien niet heb, maar ik wil het wel even zeker zijn.

er kwam geen windows vista CD bij. toen ik de laptop aan deed, stond vista al op de hardeschijf en ging hij instaleren.

als ik gewoon op formatteren klik dan zegt hij: besturingssysteem staat erop, kan niet. (heb er nog een D schijf op en die kan ik wel gewoon formatteren)

dus daarom zoek ik voor die recovery zegmaar XD

Laatst bewerkt:
op deze foto zie je een voorbeeld van een recovery-schijf:

attachment.php

Bijlagen

• afb3.jpg
    afb3.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 203
Als je weer Windows erop wilt zetten kun je tijdens de installatie van Windows de harddisk opnieuw formateren.

Alleen wel de opmerking dat je dus geen Vista DVD hebt. Kijk even goed voordat je gaat formateren. Veel fabrikanten hebben een programma geinstalleerd waarmee je herstel dvd kunt aanmaken of de orginele Windows DVD.

Ik zou dat eerst even gaan uitvoeren zodat je altijd terug kunt naar de oude situatie.

Ik meen dat Acer iets doet met het programa: eRecovery

Anders even in de boekjes kijken of op de webiste van Acer hoe je de DVD's kunt aanmaken.

Als je weer Windows erop wilt zetten kun je tijdens de installatie van Windows de harddisk opnieuw formateren.

Alleen wel de opmerking dat je dus geen Vista DVD hebt. Kijk even goed voordat je gaat formateren. Veel fabrikanten hebben een programma geinstalleerd waarmee je herstel dvd kunt aanmaken of de orginele Windows DVD.

Ik zou dat eerst even gaan uitvoeren zodat je altijd terug kunt naar de oude situatie.

Ik meen dat Acer iets doet met het programa: eRecovery

Anders even in de boekjes kijken of op de webiste van Acer hoe je de DVD's kunt aanmaken.

eRecovery uitvoeren doet niks, verkeerde naam zegt ie

wat als je het zo doet?

Ga naar Start, Programmas, Empowering Technology, en dan Empowering Technology aanklikken, dan krijg je een menuutje.

Klink dan op Acer eRecovery Management. daar kan je kiezen voor de backup terug te zetten die op de verborgen partitie staat. (fabrieksinstelling)

ik moet hem nog instaleren, ben er nu mee bezig, heb hem ook net gedownlaod

Bij een acer laptop moet je bij het aanzetten van de notebook gelijk op F10 drukken, hierdoor wordt het herstelprogramma gestart. hiermee wordt de laptop weer terugezet naar de oorspronkelijke staat.
Maak wel eerst een backup van al je bestanden, voordat je windows gaat restoren.

Let wel!!! voor dit proces moet de optie Disk 2 Disk (D2D) optie in de BIOS aanstaan, ik neem aan dat deze nog gewoon op "enabled" staat.

bedankt, ik probeer het zo ff uit, ik heb al wel een backup van alles gemaakt.

OMFG! wat ben ik dom, ik zet er wel zo mooi aser neer :P maar het is compaq XD ***!!! sry!!!

Klik hier om HP Backup and Recovery Manager te starten.

daar zit dan een linkje zegmaar bij XD en als ik daar op klik gebeurt er niets :P ik kom er niet in zegmaar

oke XD opgelost, ik heb het zitten ver*****n :P. ik moet een windows vista instalatie CD zien te krijgen, maar dat is gelukkig geen probleem :P bedankt iedereen voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan