C: schijf kapot, d: kopieren naar andere pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madou1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hoi,

Mijn c-schijf op mijn laptop is stuk. Nu heb ik echter nog gegevens staan op mijn d-schijf.
Ik kan daar dus niet inkomen, is er een mogelijkheid om deze partitie te kopieren naar een andere pc?

Hoi,

Mijn c-schijf op mijn laptop is stuk. Nu heb ik echter nog gegevens staan op mijn d-schijf.
Ik kan daar dus niet inkomen, is er een mogelijkheid om deze partitie te kopieren naar een andere pc?

zijn het losse schijven of partities op 1 schijf, dat haal je door elkaar

Als het een aparte partitie is dan zou je de harde schijf er uit kunnen halen en in een extern kastje kunnen plaatsen die via usb op je (een) pc wordt aangesloten zodat je de data alsnog kan lezen en kopieren.
Als het een aparte hd is dan zou je een nieuwe c-schijf kunnen plaatsen in de laptop en dan zou je d-schijf ook weer benaderbaar moeten zijn.

Heb het inmiddels bijna opgelost. Het waren 2 partities op 1 schijf. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, nu moet ik alleen nog even uitvogelen hoe ik die data op mijn pc weer terug krijg.

Maar in ieder geval bedankt!

Ik heb ook een gecrashte HD op mijn laptop, Je kan met het linux programme KNOPPIX dat je download en op een bootable cd zet al je bestanden kopieren naar een externe HD op usb op of een stick,
Groetjes en succes
als je nog vragen hebt over hoe je dan knoppix instelt als je klaar bent vraag maar op,

Heb het inmiddels bijna opgelost. Het waren 2 partities op 1 schijf. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, nu moet ik alleen nog even uitvogelen hoe ik die data op mijn pc weer terug krijg.

Maar in ieder geval bedankt!

een nieuwe harde schijf voor je laptop? of voor je desktop als je die eventueel hebt?
aangeraden is om de gecrashte harddisk aan te sluiten op een pc of laptop. extern in een doosje en dan via usb of direct intern maakt niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan