C: schijf leeg halen met windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bbosch19

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
hoi allemaal,

ik zit met een vraag. Ik wil mijn gehele C: schijf leeghalen, en wil dit doen dmw formatteren. Echter staat windows zeer waarschijnlijk ook op deze schijf (zit een map met naam windows) en wil niet mijn gehele windows opnieuw moeten installeren. Hoe kan ik deze schijf leeghalen, zonder dat windows eraf word gegooid?

Hopend op een paar antwoorden die mij kunnen helpen.

gegroet Bart.

(windows moet toch altijd in je C: schijf staan? anders kan windows toch niet worden opgestart? Als ik dit dus over zet in een partitie oid dan staat dit in de verkeerde map. Klopt dit? hoe kan ik dit regelen.)

Dat kan niet
Je wil de schijf/partitie leegmaken , maar toch niet helemaal ?
Als je de schijf/partitie formatteerd is alles weg en moet je windows opnieuw installeren .

Wat is je bedoeling precies ?Waarom wil je de schijf leegmaken

Ik wil mijn schijf leeg maken om wat meer ruimte te creeëren en onodige programma's te verwijderen. Nou mag alles van de schijf af, maar ik wil wel windows + alle instellingen behouden. Hoe doe ik dit?

Welke windows gebruik je ?
Windows xp vista of 7 ?
Onnodige programma's verwijder je via het configuratie scherm - software(winxp) of programma's (win vista/7)
Veel programma's die daar staan ( behalve windows onderdelen ) kun je daar verwijderen
Daarna alles opruimen met bv ccleaner . en de handleiding hier:
http://www.schoonepc.nl/
Daar kun je het artikel schijfopruiming nalezen voor jouw windows versie

Meestal als je grondig wil opruimen is het vaak sneller en beter om je schijf te formateren en windows en je programma's opnieuw te installeren.

excuses voor het late bericht, je antwoord heeft mij geholpen! zag iets grandioos over het hoofd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan