c-schijf lezen op andere pc in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo, hellup svp

Heb een netwerkje met enkele pc's. Win xp sp2.
C-schijf van desktop gedeeld. De laptop ziet de c-schijf van de desktop. Er op klikken geeft ook bestanden weer. Maar klikken op sommige mappen geeft de volgende foutmelding:"\\henk1\boot(c)\Program Files is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd."

Kan afbreken bij het delen van de c-schijf en later weer opnieuw op delen klikken de oorzaak zijn?????

grtz.,

henk sr

Lees dit even, en dan de NTFS Permissies.

Ook de netwerkwizard doorlopen, zou kunnen helpen.

Ziet er goed uit. Denk dat dit wel helpt. Ga het nu bestuderen.
Voorlopig hardstikke bedankt. Ik laat weten of het nu lukt.

grtz.,

henk sr:thumb:

Helaas toch niet gelukt Lange Pier. Ik kan de c-schijf wel zien op de andere pc's maar ik krijg een foutmelding, wanneer ik op Program Files klik.

Ergens heb ik het volgende gelezen:"De optie delen is niet beschikbaar voor de systeemmappen: Documents and Settings, Program Files en Windows".

Kan ik dat omzeilen?

grtz.,

henk Sr

Voor eigenschappen kiezen van de map of bestand, en in het tabblad beveiling, toevoegen, geavanceerd, nu zoeken, en daar de gewenste account kiezen, iedereen is het gemakkelijks, als je alleen erop werkt, teruggaan, en bij die beveiliging, de vakjes aanvinken, die je wilt gebruiken.

Werkt niet, wanneer ik klik op eigenschappen van een gedeelde map dan gaat de pc op tilt.

grtz.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan