c schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
121
Al enige tijd, loopt de beschikbare ruimte op mijn C schijf, gestaag terug. Gisteren nog maar 8 gb en vandaag 3gb!
Nadat ik systeem herstel even heb verwijderd en toen weer aangezet, heb ik nu weer 7,5gb, maar moet niet nodig zijn en is nog steeds erg weinig.
Ik heb al enige tijd niets geinstalleerd en mijn downloads gaan naar een andere partitie. Ook mijn data, zoals muziek, films en foto's staan op D.
Ik doe kortom niets bijzonders, gebruik Windows Vista, heb bescherming van McAfee en Windows Defender en bij opstarten wordt Hitman Pro gestart.
Ik ben geen beginneling, maar heb hier geen verklaring voor en/of zie iets over het hoofd. ja...schuif opruiming doe ik ook wel eens, maar zet dan geen zoden aan de dijk. Ook mijn virtueel geheugen is geen optie, met fysiek 3gb en simpel computer werk. Zowel mijn C als mijn D partitie is 70 gb. Extern heb ik nog een 1 tb aangesloten. het is een Acer laptop van 1,5 jaar oud.

Wie weet raad?

Nog een aanvullende vraag, in dit kader: kan ik (nadat ik de verborgen bestanden, opzichtbaar heb gezet) een overzicht maken van alle bestanden op die partitie, bij voorkeur gesorteerd op bestand grootte?
 
Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat je download programma zijn tijdelijk bestanden misschien niet opruimt.
Als je namelijk met sommige newsleech programmaas een bestand download worden er eerst een hele partij kleine bestandjes binnen gehaald en als het compleet is aan elkaar gezet en op jouw D schijf bewaard.
Deze kleine bestandjes van soms zo'n 300 KB worden normaal naderhand verwijderd maar kan misschien bij jouw door een rechten probleem ( tis immers Vista ) blijven staan.

Als dit niet aan de hand is zou je eens globaal moeten kijken naar de map groottes op je schijf. Dus die van je eigen account en van de programma map en van de windows map.
Om er achter te komen waar de GB's zich bevinden.
 
Laatst bewerkt:
Hi,
Je hebt in ieder geval nagedacht met je 70/70.
Toch begint er wel eens iets te knagen en vreet dan van alles op !
Er zijn handige programmaatjes als TreeSize die je in één oogopslag de grootte van de
files op een partitie laten zien. Of wel als BAR, Pie of MAP.

De probeerversie kun je altijd voor 21 dagen gebruiken (ik ken de beperkingen niet)
maar zoiets heb je maar een haf uurtje nodig.

kijk op http://www.jam-software.com/treesize/

Ik ben wel benieuwd wie nu de "grote eter" is !
grtz gerrit
 
Dat "treesize" blijkt een zeer waardevol programma te zijn en precies wat ik zocht c.q. nodig had,
In volgorde van bestandsgrootte, vond die:
  1. data van een prg. "Morpheus" die ik een blauwe maandag geprobeerd had en weer had verwijderd. Echter de data was blijven staan in een verborgen "roaming" map. Dat waren in totaal meerdere gb.s
  2. Verder data in de In- en Uit map van Firefox. Tja...zal zien die over te brengen naar mijn externe schijf want waren niet voor niets bewaard. Ook enkele gb's totaal,
  3. Als laatste in de Top 3: data van opgeslagen locaties in Google Earth. Wil ik ook bewaren.

Ga mij straks nog eens verder verdiepen in het geheel en in het Treesize prg. Tot zover bedankt en andere suggesties zijn altijd welkom.

n.b.: inmiddels ook de opgeslagen data in Google Eart verwijderd. 10 locaties, leverde maar liefst 6gb vrije ruimte op!!
Ik zit nu weer op 15,6gb. Nog niet veel, ik weet het...:-(

Hans
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan