C schijf met vista formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffreywools

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
hallo

ik wil graag mijn gehele c schijf formatteren en dan gewoon weer vista der op installeren. ik heb een tijdje geleden al een back up gemaakt, die wil ik daarna installeren. ik heb al op internet gekeken en ze hadden over boot disks enzo, daar snap ik vrij weinig van. ik ben opzich wel handig met de computer dus ook een iets moeilijkere uitleg snap ik wel.

de reden van het formatteren is dat sommige programma's die goed meer lopen nadat ik een virus heb gehad en er spyware opzit die ik via verschillende programma's der niet afkrijg.

alvast bedankt

welke programma's heb je dan al geprobeerd?

ben je ook al eens op dit forum geweest?

ik zou eens superantispyware draaien en malware bytes :thumb:
(hitman pro nooit al hoor je daar wel veel van dat het zo'n problemen oplost)

moets je toch nog willen herinstalleren, hetvolgende:

Dan om te formateren heb je voor de simpelste manier je installatie-cd nodig...
dan kan je formateren en daarna ook terug installeren met die installatie-cd natuurlijk.

Moest je geen installatie-cd hebben heb je waarschijnlijk een recovery partie en kan je deze gebruiken om je systeem gewoon naar de standaard instellingen te herstellen.

Met backups heb ik niet echt ervaring omdat ik nog nooit zelf 1 heb moeten terugzetten, maar lukt het dan nu ook nog niet?

welke programma's heb je dan al geprobeerd?

ben je ook al eens op dit forum geweest?

ik zou eens superantispyware draaien en malware bytes :thumb:
(hitman pro nooit al hoor je daar wel veel van dat het zo'n problemen oplost)

moets je toch nog willen herinstalleren, hetvolgende:

Dan om te formateren heb je voor de simpelste manier je installatie-cd nodig...
dan kan je formateren en daarna ook terug installeren met die installatie-cd natuurlijk.

Moest je geen installatie-cd hebben heb je waarschijnlijk een recovery partie en kan je deze gebruiken om je systeem gewoon naar de standaard instellingen te herstellen.

Met backups heb ik niet echt ervaring omdat ik nog nooit zelf 1 heb moeten terugzetten, maar lukt het dan nu ook nog niet?

bedankt voor je reactie.
mijn vista zat standaard geinstaleerd dus dan zal ik dat wel met een recovery partie hebben.

waar kan ik dat doen met die recovery partie?

wel, ook goed dat je het zelf hebt al hebt kunnen oplossen met systeemherstel :thumb:

Hoe je aan je recovery partitie kan geraken hangt af van je merk en type laptop/pc...

Voor acer is dat bij mijn nu alt + f10 en ik kan gaan recoveren maar ik denk dat dat wel heel wat verschilt per merk dus ;)

slotje is niet nodig.
Je hoeft alleen maar beneden in de rechterhoek op opgelost te klikken :thumb:

het is al gelukt heb systeemherstel gedaan!!

SLOTJE???

Weet je zeker dat je geen spyware en/of virussen hebt?
Dat die dus ook al in je herstelpunt aanwezig kunnen zijn?

Een goede scan kan zeker geen kwaad lijkt me in jouw geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan