c schijf niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jody75

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
hoi ik heb een probleem als ik wat wil donwlaoden of iets wil opslaan op C krijg ik te zien
C: niet toegangelijk. toegang geweigerd ook bij beheren via start ect.. of via verkenner ect.. maar ik draai wel vista via de c schijf????????? wie kan me helpen.... de admin functie staan op volledig beheer?

Laatst bewerkt:
Is er met de windows installatie, iets misgegaan met een partitie aanmaken of iets in die trend ??

nob er niets mis gegaan wat wel vreemd is dat (ik draai dualboot) bij xp is de schijf helemaal niet te zien. in vista wel maar niet te benaderen. terwijl vista op deze schijf is geinstalleerd en gewoon draait

Vlgs. mij klopt het dat je niet rechtstreeks op de hoofdmap van C: schijf kunt schrijven. Schrijven in je Documenten, Afbeeldingen etc. map zou wel moeten werken.

Uitleg: Rechtstreeks schrijven op de hoofdmap van C: mag vlgs. mij niet vanwege de beveiliging in Vista.
Waarschijnlijk mag je het wel als je je browser (of welk programma dan ook waar je die bestanden mee download) uitvoert als administrator.
Dat kun je doen door op de snelkoppeling naar het programma te rechtsklikken en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.

We horen het wel of dat inderdaad je probleem verhelpt.

Tijs.

klopt als een bus wat u verteld maar.... ik kan de gehele c: niet benaderen als ik er op ga staan doe rechtermuis en ga naar eigenschappen geeft hij aan : 0 mb . ik vind dit vreemd want als ik zeg formateren geeft ie aan geen toestemming ivm systeem disk.
ik snap er werkelijk niks van ik ben al aan het terug denken/zoeken geweest want hij heeft het perfect gedaan. ik ben in overweging om de vista dvd er in te doen en opnieuw te gaan installeren alleen ik heb er iets teveel opstaan wat me lief is. een backup maken is nl ook niet mogelijk omdat ie geen toegang heeft.

daarnaast bij de reparatie functie van vista word er om een wachtwoord gevraagd die ik nooit heb ingesteld en dus ook niet weet.

Schakel eens UAC uit (zodat alles "als administrator" wordt uitgevoerd):
deze link, stappen 1 t/m 3

Eventueel doe je de andere stappen ook (gaat dan verder dan UAC uitschakelen), maar begin even met stappen 1 t/m 3.

Tijs.

toppie ik had dit al vaker geprobeerd alleen vergeten opnieuw op te starten. maar ik kan weer gewoon bij al mijn bestanden...
maar er zijn wel gevaren bij het uitzetten van deze beveiliging maar ik ga ff de volgende stappen door lopen ik ben weer vlot getrokken thanks:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan