c-schijf oude computer in docking station bij nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijsje

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
wij hebben een nieuwe computer gekocht. Nu willen wij de c-schijf (opstartschijf) van onze oude computer als externe schijf gaan gebruiken. Iemand raadde ons aan dat via een docking station te doen.
Gaat dat??

Inderdaad, dat wil best. Het is zelfs wel makkelijk als de schijf een keer uit de computer moet.
Je hebt er een voeding bij nodig. Voor overzetten van grote bestanden, bijvoorbeeld een film of lange video zal je dan USB3 willen hebben. Altijd eerst de externe schijf ontkoppelen en daarna de spanning er af.

Je zal bij de voorbeelden ook stekkers zien, zogenaamde kabel adapters, deze zijn vaak alleen voor Windows XP geschikt dus even opletten. Via www.eBay.com kan je goedkope oplossingen zoals dit vinden. Misschien is alleen een kabeltje voor jullie voldoende, je kan tot 21 Euro inclusief verzendkosten en verpakking (geschatte waarde) per jaar invoeren vanuit het verre oosten.

Kijk anders eens in de buurt of naar verschillende modellen met advertentiezoeker.nl http://www.advertentiezoeker.nl/?q=...trl=0&wg=datum&hrbr=&prv=&as=&pmin=&pmax=&uz= Succes.

Graag gedaan ! :thumb:

Ben je hiermee voldoende geïnformeerd of heb je nog specifieke vragen ?

Ik ben nu voldoende op de hoogte. Ga me er in verdiepen.

Nogmaals mijn hartelijke dank, ook aan Alfred 2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan