C-schijf raakt vol, terwijl ik download naar E-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

silverway

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik heb Windows XP en mijn C-schijf heeft 20 gb vrije ruimte.
Ik download bestanden naar mijn E-schijf met Internet Explorer (rechtermuisknop, doel opslaan als)

Zodra het bestand gedownload is staat het niet meteen op de E-schijf, maar wordt het eerst gekopieërd van de C-schijf naar de E-schijf. Dit duurt soms wel een paar minuten als het om meerder bestanden gaat.

Als ik veel download wordt mijn C-schijf hierdoor steeds 'kleiner' (19 Gb, 18 Gb, enz.) totdat ik de melding krijg dat het geheugen op de C-schijf vol is en dat ik schijfopruiming kan gebruiken.

Als ik dan schijfopruiming heb gedaan of de PC opnieuw heb opgestart heb ik weer gewoon 20gb vrij op de C-schijf.

Wie heeft hier een oplossing hiervoor?

Dit komt omdat de gedownloade bestanden eerst een in TEMP-map gaan daarna worden ze, voordat ze naar E worden verplaatst,evt. gescand door je virusscanner.
Als je via een downloadprogramma of een nieuwsserver downloadt kun je meestal bij de instellingen opgeven naar welke map ze moeten worden gedownload dan heb je dat probleem niet.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie. Hoe kan ik instellen dat de bestanden op C direct verwijderd worden zodra ze gekopieërd zijn naar E ?

Ik heb bij Internet Opties de optie 'De map met tijdelijke internetbestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten' al aangevinkt staan.

Welk besturingssysteem heb je? Kijk ff hier voor een uitgebreide handleiding,wat je ook kunt doen is een snelkoppeling maken van de map op je buroblad zodat je hem direct handmatig kunt legen,selecteer alle bestanden (Ctrl + A )gebruik dan de shift-toets + delete-toets hit enter dan wordt het ,buiten de prullenbak om, verwijderd.Er kunnen een paar bestanden blijven staan die door Windows in gebruik zijn.

Laatst bewerkt:
Systeem: Windows XP Professional Versie 2002 Service Pack 3

Computer: Intel(R) Core (TM)2 Quad PCU

Internet Explorer 8

Dank je wel voor de tip voor hoe ik de bestanden kan verwijderen van C.

Maar is het ook mogelijk dat bestanden direct verwijderd worden zodra ze gekopieërd zijn naar E ?

Of nog beter: een manier om bestanden rechtstreeks naar E te downloaden zonder dat ze op C komen?

Ja,dan zul je de standaard downloadmap van IE in het register moeten veranderen maar dat moet ik ff opzoeken in mijn eigen register,je hoort binnen 15 min. van me want ik moet ff overschakelen naar XP.Heb 't maar ff op internet opgezocht,gaat sneller, deze link ,hoop dat je wat ervaring hebt met het register. (uitvoeren>regedit>enter)
Maak een map aan op E en noem die b.v. Downloads ,ga naar de registersleutel,dubbelklik in het rechtse venster op de sleutel Download Directory en verander de waarde in
E:\Downloads

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan