C schijf stukje verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer. (Zo begin ik altijd mijn bericht xD :o)

Ik wil een stukje van de C schijf verwijderen om een nieuwe schijf te maken. Zo ongeveer 10 GB. Ik wil dus 10 GB weg van de C schijf en het dan indelen in een nieuwe schijf. Volgens mij kon dat met Computer beheer En dan Schijfbeheer....

Hi Samer,

Inderdaad, Ik raad je aan om eerst je C: schijf op te schonen en te defragmenteren (bij voorbeeld met CCleaner en Defraggler van Piriform).
Dan kun je in schijfbeheer de afmetingen van C verkleinen. De vrije ruimte kun je weer gebruiken om bv een D schijf in te richten.

Heel belangrijk is ook om vooraf je VITALE bestanden te backuppen... :)

Succes!

Laatst bewerkt:
Ah ik ga het nu doen! Dus eerst defragmenteren met CCleaner?

wel eerst opschonen en defragmeteren.
Rechtermuis knop op de computer -> beheeren -> Schijfbeheer -> rechtermuisknop op de C schijf en dan volume verkleinen. dan krijg je een klein wizardje waarin je kan aangeven hoeveel er van je C schijf af moet. als je dat hebt gedaan zie je nu 10 gb aan ongebruikte ruimte en kan je die een nieuwe naam en letter geven ( bijv, D, of G). ik hoop dat dit je helpt.
1Julian1

je bent net iets sneller Solaris.

Laatst bewerkt:
Ik heb met CCleaner opgeschoont ... maar veklein-knopje drukken is niet mogelijk!

Als ik bij schijfbeheer met de rechtermuisknop druk op C en dan op verkleinen kan ik niet op dat verklein knopje drukken???

En Partiotion Magic werkt niet bij mij, mijn PC ondersteund het niet ofzo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan