C schijf te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
hoi:)
ik heb een windows xp pc, en ik heb hem laatst opnieuw geinstalleerd via clarity( een mycom programma dat standaard op de pc zit ipv een xp schijfje)
nu kom ik alleen het probleem tegen dat de c schijf veels te klein is:confused:
dus ik kan geen programma's meer installeren omdat ze allemaal een klein beetje ruimte op C nodig hebben.

ik heb het totaalplaatje wat ik te zie krijg bij paragon partition manager erbij gevoegd.
als ik ga resizen enzo, dan kan ik niet meer de goede driveletter toevoegen.
ook lukt het me niet een extended gedeelte (D) over te hevelen naar primary(C)

heeft iemand een goed idee?:thumb:

Bijlagen

Kun je met dat programma van Mycom niet tijdens de installatie formatteren en partitioneren?

PS: Voeg je bijlage eens toe als .JPG, dat is stukken kleiner dan .BMP.

Kun je met dat programma van Mycom niet tijdens de installatie formatteren en partitioneren?QUOTE]

ja dat klopt, het houd alleen wel in dat ik alles weer opnieuw kan doen:confused:
dus ik probeer het liever eerst anders voordat ik dat doe

Eventueel met een partiotioneringsprogramma (zoals Partition Magic) vanuit Windows doen?

Ik ken jouw manager niet maar het feit dat je bepaalde zaken niet kunt doen klinkt niet erg positief. Jouw programma is een full version?
Kijk eens of je zaken kunt verwijderen en terugplaatsen? (als je de files backupt natuurlijk).

ik heb gekeken met partition magic 8.0

nou kan ik gewoon een stukje van D afsnijden.
maar dat stukje blijft dan NTFS extended, terwijl c gewoon NTFS is.
weten jullie hoe je dat kan veranderen?

edit, het extended gedeelte is weg, ik heb hem ge created met de optie primary en dan NTFS. maar ik kan ze nog steeds niet samenvoegen, of moet ik eerst deze bewerkingen laten voltooien?

Laatst bewerkt:
Samenvoegen doe ik altijd als:

Verwijderen, andere partitie vergroten.

Maar jij wilt de bestaande partitie mergen?

zoals je op de vorige bijlage kan zien, wil ik gewoon eeen stukje van D afhalen en die bij C voegen, ik begrijp niet precies hoe jij het nu bedoeld.

Zoals ik het doe bij PM:

Stukje van de D af'schrapen'. Dan heb je dus C - loze ruimte - D.
Vervolgens plak je die loze ruimte weer aan de C vast.

zou ik misschien de instellingen verkeerd zetten ofzo?
of dat het te groot word om als schijf te booten

Een boot schijf mag honderden gigabytes bevatten, zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Krijg je foutmelding oid als je doet zoals ik net zei?

ah, ik zie het al. het is zoals je zei.
maar ik wist niet dat het programma zo nauwkeurig was.
ik moet dus aan de linkerkant weghalen ipv de rechterkant:thumb:
ja zoiets moet je weten. ik ga het nu maar eens proberen, en op hoop van zegen!:thumb:

Hihi, dat klopt. Als je het rechts doet dan zou je eerst weer die data aan de andere kant moeten krijgen.. Ik heb er zelf ook al aardig mee zitten klungelen, hihi :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan