c-schijf vergroten/ niet-toegewezen ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabetha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Ik weet dat het al vaker gevraagd is hier, maar ik zit toch met een net iets andere situatie en het is me niet duidelijk of ik dat op dezelfde manier moet aanpakken.

Het gaat om het volgende:
Op mijn computer met Windows 7 is de c-schijf behoorlijk volgelopen (krijg om de haverklap waarschuwingen). Ik wil deze schijf dus vergroten, en dat zou moeten kunnen, want ik heb bij de installatie iets raars gedaan indertijd:

herstelpartitie: 2 GB, 100% vrij
c-schijf (system): 40 GB, 1% vrij
d-schijf (drivers): 15 GB, 51% vrij
niet toegewezen: 175,87 GB

Ik heb dus ontzettend veel vrije ruimte die niet toegewezen is (was ooit van plan daar nog iets mee te doen, maar wist eigenlijk niet hoe).

Wat kan ik nu doen?
Ik zou c kunnen vergroten (hoe?), maar misschien is het wel handiger om voor de verschillende gebruikers (3) op mijn computer ieder een aparte partitie te maken in de niet-toegewezen ruimte. De map gebruikers vult momenteel 13,1 GB.
Hoe pak ik dit aan?
Of kan dat niet, en kan ik alleen documenten op een andere partitie zetten ofzo?

Alvast bedankt voor een reactie.

Aha, bedankt, dat programma ziet er niet al te ingewikkeld uit (al krijg ik wel een beetje de kriebels van de waarschuwingen over het kwijtraken van gegevens).
c-schijf vergroten moet dus lukken.

Wat betreft het tweede deel van mijn vraag: is het handig/ mogelijk om elke gebruiker zijn eigen partitie te geven, en dan de mappen van de verschillende gebruikers die onder de standaardwindowsmap "Gebruikers" staan gewoon ieder naar een eigen partitie te slepen?

Of een aparte partitie maken voor afbeeldingen, documenten en muziek bijvoorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan