c schijf vergroten onder windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mouseketeer

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hey,

Na de upgrade naar windows 7 besloot ik maar twee partities te maken om alles wat netter en overzichtelijker te maken. Werd me verteld dat 20Gig meer dan genoeg is voor de C: schijf, ik had alsnog 50Gig ervan gemaakt voor alle zekerheid.

Nu zit die 50Gig alweer bijna vol (iTunes, muziek, foto's, savegames, de standaard C: schijf dingen dus). Ik wil de C: shijf vergroten, maar de schijfbeheer van windows 7 laat me niet. Na wat zoeken kwam ik erachter dat ik de vrije ruimte uit D: dus moet opschuiven naast C: zodat die er gebruik van kan maken.

Maar ik heb tot nu toe nog niks kunnen (en durven) te doen. Ik wil namelijk geen data verlies. Het eerste wat in me opkwam was partition magic, maar naar wat ik heb begrepen werkt die niet onder windows 7. Ik heb daarna partition manager 10 geprobeerd van paragon, maar die laat mijn pc opnieuw opstarten elke keer voor ik wat doe en daarna zonder resultaat.

Iemand advies?

Bedankt

Euhm..

Je moet de D shrinken via schijfbeheer, en dan kun je normaal gezien de C:\ vergroten.

Rechtermuisklik op computer bij start => beheren => computerbeheer/schijfbeheer.
Of Start > uitvoeren: diskmgmt.msc

onder "Schijf beheren" met rechtermuis knop "partitie D" aanklikken en dan de optie "partitie verkleinen" selecteren. vervolgens de de instructies op het scherm volgen.

Anders gewoon Partition Magic gebruiken:D Je zult geen dataverlies hebben.:thumb:

Bedankt voor je snelle reactie. Met de schijfbeheer van windows 7 heb ik het geprobeerd.
Ik had D: eerst verkleind, maar dat vrije ruimte zit dus na D: en het moet na C: zitten wil het C: kunnen vergroten blijkbaar. :p Ja wist het allemaal ook maar na zoeken op internet.

Maar partition magic is wel te gebruiken onder windows 7?

Partition Magic :thumb: Ik heb Partition-Tool nog nooit gebruikt:( Anders gewoon Partition-Tool van MrMusic proberen:D

Succes,

Zou het kunnen dat Partition Tool niet werkt onder Win 7 64 bit? Ook ik zoek een tool die mijn HD in partities kan verdelen (win 7 64 bit). Geeft iemand mij raad?

partities vergroten

Heb je er al aan gedacht om bv. mijn documenten.I-tunes enz. op de D-partitie te zetten en via een snelkoppeling te werken.
Partities laten zoals ze zijn. Ik heb zelf ook al eens ellende gehad met partities veranderen waar ede data niet verloren mocht gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan