C-schijf vol - externe harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieber

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Hallo,
ik ben een beginner!
Mijn harde schijf loopt vol, had hem onderverdeeld in C van 5 en D van 25 GB. De C loopt vol en ik kan niks meer weggooien, tenminste niets wat ik weet niet meer nodig te hebben. (PC is uit 2004 of zo). Temp-files en oude herstelpunten etc. verwijder ik regelmatig (met Ccleaner en dit soort progs).
Nu dacht ik: ik koop een externe schijf, zet alle progs en data van de D over en richt de oude HDD opnieuw in.
Is dit een goed idee en hoe doe ik dat?
Programma's en gegevens heb ik op de D staan, WindowsXP en explorere en dit soort dingen op de C.
Help me s.v.p.
Wieber

Als je alles van de D over zet naar een andere schijf kloppen ook je snelkoppelinge niet meer. En je verplaatst ook al je rotzooi. Als jij nog 10 of 15% vrije ruimte heb op je C zou je hem even kunnen defragmenteren.

sinds 2004 nooit wat "geschoond" behalve temps enzovoorts? Nu een 30Gb schijf? Advies, koop een lekkere harde schijf van 500Gb of zo...trek die ouwe eruit, 500 Gb erin en helemaal opnieuw opbouwen...XP SP2 erop, de programma's die je veel gebruikt enzovoorts enzovoorts.....neem een prettige niet al te veel belastende virusscanner zoals AVIRA CLASSIC...kost niets en hij presteert primá!

En als je dat gedaan hebt, hang je die ouwe 30GB schijf er ook eens in als "slave". Dikke viruscontrole eroverheen..(ik ben benieuwd) en dan fijn alle noodzakelijke dingen overhalen naar je "nieuwe" systeem.

Die ouwe 30GBb schijf laat je verder gewoon voor wat het is, je weet tenslotte nooit of er nog noodzakelijke dingen op staan...als je dan na een half jaar er echt niets meer afhaalt..kun je eens overwegen het hele ding te formatteren en als extra opslag(je) te gebruiken...of tzt als kleine externe back-up...

Defragmenteren lukt niet, want de C is helemaal vol. Ik wordt gek van de mededeling, dat er geen ruimte meer is...