C:schijf vol!

Status
Niet open voor verdere reacties.

familie wijnen

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Door toename van downloads e.d. krijg ik het servicepak2 van Windows niet meer geinstalleerd en omdat ik nog minder dan 7% schijfruimte heb lukt het me ook niet om te defragmenteren. Nu ben ik begonnen met het verplaatsen van diverse software van de c: (10Gb) naar de e:schijf (30Gb) maar krijg diverse waarschuwingen bij het verplaatsen van programma's. Kan ik de hele Windowsdirectory verschuiven naar de (veel grotere) e:schijf? Of is het mogelijk om m.b.v. de WindowsCDrom de hele Windowsomgeving te de-installeren en opnieuw op de e:schijf te plaatsen?!

Gezien je meer dan 9GB gebruikt hebt zou ik eerst eens kijken waar de ruimte is gebleven.
Dat kan bv. met TreeSize, hier te downloaden.

Heb je films, muziek gedownload die op de C: is opgeslagen?(zo ja verplaatsen naar E:)
Staat er veel in de Mijn Documenten map? (deze zou je in ieder geval kunnen verplaatsen naar E:)

Verder zou je systeemherstelpunten en tijdelijke bestanden kunnen verwijderen.

Kijk anders eens hier

Leuk dat er weer een GB vrij is gekomen, al vind ik 8GB nog wel vrij veel voor de systeemschijf.

Voor software waarvan je de installatiebestanden/-schijven nog hebt zou het handig zijn deze van de C: te verwijderen en opnieuw te installeren op de E:.

Even een Tip wat betreft de indeling van de schijven.

Het is bij Windows XP altijd het handigst om 1 schijf voor Windows XP te nemen.

Als je programma's installeert doe dat dan indien mogelijk op de E: schijf.
Hetzelfde geldt voor het downloaden van bestanden, sla deze op op de E: schijf.
Zo behoud je op C: normaal altijd voldoende ruimte voor updates van Windows.

En ruim geregeld de tijdelijke bestanden op dat kan met programma's op de link die ik hierboven heb gegeven.

PS. Antwoorden geven we alleen op het forum en niet via e-mail, zodat anderen er ook wat aan hebben en/of kunnen reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan