C-schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

droogers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Hallo,

Mijn computer wilde niet meer goed opstarten. Ik heb toen besloten om 1 patititie te formateren. Dit betrof de D-schijf. Nadat ik dit gedaan had wilde de C en E-schijf ook niet meer werken. Als ik opstart met behulp van de CD-rom wordt de C-schijf niet meer herkend. Hij herkent alleen nog mijn diskette-station, mijn cd-rom speler en mijn ReWriter. Tijdens het opstarten wordt de schijf nog wel herkend. Weet iemand hoe ik de C-schijf weer tevoorschijn kan toveren ?

Johan

Geplaatst door droogers
Hallo,

Mijn computer wilde niet meer goed opstarten. Ik heb toen besloten om 1 patititie te formateren. Dit betrof de D-schijf. Nadat ik dit gedaan had wilde de C en E-schijf ook niet meer werken. Als ik opstart met behulp van de CD-rom wordt de C-schijf niet meer herkend. Hij herkent alleen nog mijn diskette-station, mijn cd-rom speler en mijn ReWriter. Tijdens het opstarten wordt de schijf nog wel herkend. Weet iemand hoe ik de C-schijf weer tevoorschijn kan toveren ?

Johan
Ik zit met hetzelfde probleem als u en ik vraag ook hulp.

In de eerste plaats is het handiger om altijd je OS op de C te zetten......dit omdat als je Xp of2000 op d of e... zet dan schrijft ie toch bestanden weg naar c..............als je dus ooit c zou formateren dan start je pc niet meer op.

Ik neem dat er op c: geen OS staat?

Je krijgt wel d: te zien? ik zou, als is het omslachtig, op d xp zetten........als je bestanden naar e: verplaatsen(die je wil bewaren, denk aan je adres boek en emailtjes etc) en dan c: formateren. Vervolgens xp op c: en d formateren.......

Ik kan jullie gerust stellen het is geen groot probleem waarschijnelijk maar op dit op te lossen heb ik iets meer gegevens nodig dan wat jullie me hbben gegeven.

Ik zou graag willen weten welk besturingssysteem jullie draaiden en hoe jullie de harde schijf hebben geformateerd

Ik heb als OS Windows XP. Ik heb de D-schijf geformatteerd met het dos-commando format. Ik heb gekozen voor NFTS bestandsindeling. Ik kan nu echter geen enkel vaste schijf meer herkennen. Hij herkent alleen de diskette, de DVD-speler en de Rewriter.

Johan

Dan heb ik helaas nog een belangrijke vraag en luid als volgt heb je er nog belangrijke data opstaan en waneer je opstart met en hij vind je harde schijf niet zegt de computer dan ook dat je eventueel een virus op je HDD aanwezig kan zijn.

Een oplossing op dit de volgende keer te volkomen als je alles hebt draaien, is het gewoon te formateren in windows daar kan je namelijk heel makelijk aangeven of het NTFS, fat32 dit gaat trouwens ook een stuk sneller en betrouwbaarder.

Ik wacht je antwoord ff af

Hallo,

Mijn computer bevat nog belangrijke informatie. Ik heb wel een bacup maar niet van alles (alleen mijn_documenten).
De computer geeft geen foutmelding over virussen. Hij zegt alleen dat hij het pad niet herken als je in dos c: intikt.

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan