c schijf zou voor 60 GB vol staan maar kom maar tot 29GB aan data

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Ik zag dat mijn c-schijf van 60 GB zo goed als vol stond, echter als ik via windows verkenner alle mappen die op de c schijf te zien zijn bij elkaar op tel dan kom ik maar tot 29 GB. Ik mis dus 31GB aan data. Ik heb verkenner zo staan dat verborgen mappen worden weer gegeven dus ik zie wel alles staan.

Wat zie ik hier over het hoofd ??? 31GB is niet heel weinig ofzo

Bedankt alvast voor het mee denken :)

Beste Lange Pier,

bedankt voor je reactie en het meedenken. Heb de voorgestelde software geïnstalleerd maar hoe interpreteer ik deze ?

2zyg379.jpg

Had je in de mapopties ook aangegeven om de systeembestanden weer te geven?

Met scan en dan de C: selecteren zie je dan alle mappen en bestanden met de bijbehorende groottes, en ernaast kun je de onderliggende mappen zien door op het kruis te drukken.

hmmm documents and settings map is volgens treesize free 23GB via windows verkenner kom ik wederom niet verder dan 1GB

Een tutorial over het gebruik van ccleaner is hier te vinden.

Ik zie overigens windows XP, dus het systeem zal wel wat ouder zijn, wat me doet vermoeden dat het inderdaad "tijdelijke" en webbestanden zijn zoals Lange Pier ook al vermoed :)

helaas weer een extra probleem, pc start sinds gisteren helemaal niet meer op. Display op voorzijde desktop waar on en de tijd etc staat licht niet op en je hoort een beetje vaag gebrom uit de kast komen. Ook dos menu is niet zichtbaar, heb een recovery cd erin gedaan maar die leest die niet.

Dit ziet er niet goed uit, pc is al 9 jaar oud dus ga sowieso morgen een nieuwe halen maar de vraag is of ik de data ooit nog van oude pc kan overzetten naar de nieuwe. Straks maar even wat rand apparatuur er uit trekken en misschien videokaart opnieuw in en uit pci slot trekken ?

Elk nadeel heeft zijn voordeel, toch fijn een nieuwe PC?

Maare, je kunt een dockingstation voor de harde schijf of schijven aanschaffen of zo'n verloop, weet niet of het IDE of SATA schijven zijn maar voor beide zijn er verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan