C schrijf mist

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijs1

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Hoi, ik gebruik al een aantal weken windows 7 op mijn pc, maar vanaf vandaag kan hij de c schrijf opeens niet meer vinden (in deze computer) wat raar is aangezien mijn bestuurings systeem op die schrijf staat.
al ga ik via menubalk naar document krijg ik een lege map en
al typ ik bijv in de taakbalk in: c:\users krijg ik de error: "This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer. Please contact your system administrator. ik kan wel bestanden openen uit mijn documenten door bijv. een word document te selecteren mbv zoeken.
ik heb onlangs een 2e account administrator gemaakt misschien kan dat het probleem zijn?
bedankt

gpedit.mrc intypen in de zakbalk in menu start.
het klinkt namelijk alsof het groepsbeleid is aangepast en jouw c schijf daarom niet meer zichtbaar is voor jou.
groepsbeleid aanpassingen gelden namelijk ook voor de beheerder

@yutiop
Je loopt vooruit op de zaak, we weten nog niet welke versie TS heeft en het is trouwens "gpedit.msc".
Als TS iets in groepsbeleid zou hebben veranderd zou hij dat heus wel weten.
Wat is trouwens een zakbalk?

Laatst bewerkt:
Windows 7 home premium, op het andere administrator account kan ik wel de c schrijf zien

Vraag, waarom heb je een 2e adminaccount aangemaakt en niet een met beperkte rechten?

omdat ik al een wachtwoord moest invullen bij het verwijderen van een snelkoppeling.
maar deze vraag is opgelost want ik heb een nieuw account aangemaakt en de oude verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan