Ik ging proberen hetvolgende te maken:
"regen" omkeren wordt "regen"
"aap" omkeren wordt "paa"
Je kan 1 woord ingeven, de code draait deze om en als het omgedraaide gelijk is aan het origineel, dan komt er "gelukt", anders "mislukt". Nu ging ik even testen met een string in een array steken en loop ik vast:
De compiler geeft geen fouten. alleen als ik uitvoer (het gekregen a.out bestand) krijg ik een fout:
1) Waarom krijg ik een segmentatie fout? Wat is dat? Ik heb al even gekeken en het ligt aan die strlen, alleen zie ik de fout niet.
2) Is er een foreach lus in C++? Zoja, hoe werkt deze?
3) Kan ik waarde in een array stoppen zonder de key mee te geven, in PHP gaat het zo:
Kan er ook zoiets in C++?
4) Wat vinden jullie van m'n code tot nu toe? Wat kan beter (buiten die ene segmentatie bug dan)?
"regen" omkeren wordt "regen"
"aap" omkeren wordt "paa"
Je kan 1 woord ingeven, de code draait deze om en als het omgedraaide gelijk is aan het origineel, dan komt er "gelukt", anders "mislukt". Nu ging ik even testen met een string in een array steken en loop ik vast:
Code:
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
//Variablen aanmaken
char* woord;
int lengte;
//Woord vragen en in variable stoppen
cout << "Geef een woord in:";
cin >> woord;
const char* woord3 = woord;
//Lengte ophalen
lengte = strlen(woord3);
//Array maken
char* woord2 [lengte];
//Woord in een array steken
int i = 0;
for(i = 0; i < lengte; i++)
{
int i2 = i+1;
strncpy(woord2[i],woord3,i2);
}
int i3 = 0;
for(i3 = 0; i3 < lengte; i3++)
{
cout << woord2[i3] << endl;
}
return 0;
}
De compiler geeft geen fouten. alleen als ik uitvoer (het gekregen a.out bestand) krijg ik een fout:
Geef een woord in:aap
Segmentatie fout
1) Waarom krijg ik een segmentatie fout? Wat is dat? Ik heb al even gekeken en het ligt aan die strlen, alleen zie ik de fout niet.
2) Is er een foreach lus in C++? Zoja, hoe werkt deze?
3) Kan ik waarde in een array stoppen zonder de key mee te geven, in PHP gaat het zo:
Code:
$array = array();
$array[] = "Nieuwe waarde erin";
Kan er ook zoiets in C++?
4) Wat vinden jullie van m'n code tot nu toe? Wat kan beter (buiten die ene segmentatie bug dan)?