opgelost, denk ik. Ik heb de variabelen sBedrag en sIntrest private gedeclareerd en het gaat nu. Is dit omdat als je var in een {} functie declareert ze daar alleen kunnen gebruikt worden?
Hallo, ik ben C# aan het leren en probeer een simpel intrest programma te schrijven maar in het makkelijkste deel van het programma zit er een fout :-/ heel raar dat ik niet zie wat.. Dit is mijn volledige code:
Errors:
Telkens hetzelfde dus...
Normaal zou het toch moeten kloppen? Ik zit in dezelfde functie te werken dus ik snap niet dat hij de gedeclareerde waarden niet herkent.
BVD,
Jeroen
Hallo, ik ben C# aan het leren en probeer een simpel intrest programma te schrijven maar in het makkelijkste deel van het programma zit er een fout :-/ heel raar dat ik niet zie wat.. Dit is mijn volledige code:
Code:
namespace Intrest_P93
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
float sBedrag, sIntrest, sTotal;
bool legitInput = false;
while (!legitInput)
{
Console.WriteLine("Geef het bedrag in");
sBedrag = Convert.ToSingle(Console.ReadLine());
if (sBedrag > 0)
{
legitInput = true;
}
else
{
Console.WriteLine("Het bedrag moet een getal groter dan of gelijk aan 0 zijn");
}
}
legitInput = false;
while (!legitInput)
{
Console.WriteLine("Geef de intrest in");
sIntrest = Convert.ToSingle(Console.ReadLine());
if (sIntrest > 0)
{
legitInput = true;
}
else
{
Console.WriteLine("De intrest moet een getal groter dan 0 zijn");
}
}
float sIntrestTeBetalen;
// bij sBedrag en sIntrest geeft hij een fout
sIntrestTeBetalen = sBedrag * (sIntrest / 100);
Console.WriteLine("De intrest te betalen bedraagt: {0}", sIntrestTeBetalen);
sTotal = sIntrestTeBetalen + sBedrag;
Console.WriteLine("Het totaal te betalen bedrag bedraagt: {0}", sTotal);
}
}
}
Errors:
Code:
Error 1 Use of unassigned local variable 'sBedrag' C:\Users\Jeroen\AppData\Local\Temporary Projects\Intrest_P93\Program.cs 42 33 Intrest_P93
Code:
Error 2 Use of unassigned local variable 'sIntrest' C:\Users\Jeroen\AppData\Local\Temporary Projects\Intrest_P93\Program.cs 42 44 Intrest_P93
Telkens hetzelfde dus...
Normaal zou het toch moeten kloppen? Ik zit in dezelfde functie te werken dus ik snap niet dat hij de gedeclareerde waarden niet herkent.
BVD,
Jeroen
Laatst bewerkt: