C: station capaciteit vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Mensink

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Mijn laptop heeft een harde schijf van 37 GB, verdeeld over een C: station van 10 GB en een D: station van 27 GB.
Ik wil het C: station vergroten ten koste van het D: station.
Hoe doe ik dat?
Mijn OS is Windows XP Home.

Ik het proberen te lezen.
Conclusie: simpele vraag heel moeilijk antwoord, maw het is dus niet zo eenvoudig om het C: station te vergroten. Correct?

Geplaatst door Jan Mensink
Ik het proberen te lezen.
Conclusie: simpele vraag heel moeilijk antwoord, maw het is dus niet zo eenvoudig om het C: station te vergroten. Correct?

Nou het is niet zo moeilijk als het lijkt,maar je moet wel even weten hoe het werkt.

Probeer het maar eens,stel de bios in op je cd als first boot,stop de win xp schijf in de cd,en start de laptop opnieuw op.
Nu start de laptop op vanaf je win xp schijf,en lees de gegevens die je ziet aandachtig,dan kom je er ook wel uit.

Correct, alhoewel het misschien moeilijker lijkt dan dat het is.

Als de data die op beide partities staat weg kan (of je er een kopie van hebt) kun je misschien het beste windows opnieuw installeren en er tijdens de installtie voor kiezen om de partities opnieuw aan te maken met de door jou gewenste grootte.

Kan de data niet weg, dan zit je (volgens mij) vast aan een commerciële partitie manager.

Beide methoden zijn op zich niet zo moeilijk, maar je moet er dan van te voren even rustig voor gaan zitten om één en ander rustig door te lezen en op het moment van het daadwerkelijk uitvoeren ook even rustig de tijd voor nemen.

Bassie,

De data op het C: station kan niet weg; D: is nog leeg.
Hoe kom ik aan een "commerciële partitie manager"?

In beheren?

Als je in beheren zit, dan kun je naar Schijfbeheer gaa. Ga je dan op de schijf staan, dan zie je de 2 partities. Meestal C en D. Klik ik rechts op het D-deel, dan kan ik kiezen voor "Logisch station verwijderen". Dan verschijnt een pop-up, dat alle gegevens verloren kunnen gaan. Nu weet ik niet welke gegevens verloren gaan. Ik denk alleen die op D maar IK HEB HET NIET GEPROBEERD!

Weet iemand hierop het antwoord?

De gegevens van D ben je dan kwijt maar dan krijg je niet de ruimte bij C

Hallo,

Het is uiteindelijk gelukt om het C: station te vergroten ten koste van het D: station via het programma "PARTITION MAGIC".

Bedankt voor de hints.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan