C# text property veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mania-92

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2006
Ik ben wat met C# en microsoft visual C# 2008 (express) aan het *****n maar ik heb op me form een tabControl met een tab: test, met daarop een textbox, hoe kan ik nu de text property van die textbox veranderen in me main van program.cs? Ik weet niet zeker of die textbox op zichzelf staat of een child is van die tab of die tabControl.

Code:
textbox.text = "test";
Werkt bijv niet.. Compiler zegt gewoon dat hij textbox niet kent.

Ik ben wat met C# en microsoft visual C# 2008 (express) aan het *****n maar ik heb op me form een tabControl met een tab: test, met daarop een textbox, hoe kan ik nu de text property van die textbox veranderen in me main van program.cs? Ik weet niet zeker of die textbox op zichzelf staat of een child is van die tab of die tabControl.

Code:
textbox.text = "test";
Werkt bijv niet.. Compiler zegt gewoon dat hij textbox niet kent.

Heb geen verstand van C#.NET
textbox control is volgens mij geen child van die tabcontrol ('t zal in VB.NET niet zo zijn!)
Probeer eens:
Code:
Textbox[B]1[/B].Text = "Test"

Als je het in een andere klasse wilt doen dan moet je natuurlijk dit gebruiken:
Form1.textBox1.text = "Test";

denk ik!
nogmaals ik heb geen verstand van c# .net

Je kan deze textbox in principe van overal in het form aanspreken. Houd er alleen rekening mee dat C# hoofdlettergevoelig is. Standaard noemt je box textBox1 en kan je de Text dus veranderen door

textBox1.Text = "dit is een testje";

Mvg,
Koen

UserControl tabContent = new MyUserControl();
tabcontrol.Items.Add(new TabItem(tabContent));
tabContent.myTextBox.Text = "tekst";

altijd rekening houden dat de content van de TabItem niet bekend is omdat er om het even wat ingestoken kan worden.
btw, deze code is niet getest, maar het gaat sowieso iets in de aard zijn.
eerst instantie maken van de control wat de textbox bevat, dan hem pas toevoegen aan de tabItem, dan kan je de instantie nog aanspreken.

Moest de Control er al in staan en wil je het achteraf doen, dan kan je ook dit doen:
(zoek de tabItem met jouw inhoud, ik ken de code niet vanbuiten dus ik ga iets improviseren)

foreach(TabItem item in tabcontainer.Items)
{
if (item.Header == "myUserControl")
{
CustomControl c = item.Content as CustomControl
c.textBox.Text = "bleh"
}
}

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan