C++ Tutorial Game programing

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahagn

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
(Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen:confused: en aangezien het om programeren gaat heb ik het maar hier geplaatst:p:o)

Ik heb een tutorial gemaakt over c++ voor beginners die al iets over gelezen hebben en er mee willen beginnen om een game te maken in c++;):D:cool:...

het is een YT filmpje, ik had er leuk muziek bij maar het filmpje is gemuted:shocked::eek::(:mad:

kijk maar en plaats maar reacties erover.

Game making part 1

Laatst bewerkt:
Over het muziekje, probeer dan audioruil ;)

is een optie natuurlijk, bedankt
maar ik wil die domme muziekjes niet die zij heben... mss kan ik hem unmuten

NOTICE

This video contains an audio track that has not been authorized by all copyright holders. The audio has been disabled. More about copyright
Dat zegt de youtube bij mij, onder je filmpje ;) Go figure...

Daarnaast is het mischien een idee om een beeldscherm-cap programma te gebruiken. Dat is een stuk duidelijker dan je beeldscherm zelf filmen :)

:thumb:

Misschien vind je het leuk om ook een versie te maken voor onze sectie "Tips en Handleidingen"? Je kan de link naar het filmpje dan posten onder "Online handleidingen".

Een paar opmerkingen:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er 0,0 van lezen wat jij op je scherm typt. Een screen-cap zou inderdaad een goed idee zijn.

Misschien moet je om te beginnen de tut gewoon in het Nederlands maken, of anders iemand even je Engels na laten kijken. Dit klinkt l*llig, maar er zitten best een aantal grote taalfouten in.

>>> Cin.get(), write this always etc...
Het is natuurlijk wel cin.get() (zonder hoofdletter). C++ is case-sensitive ;)

Voor de rest kan ik inhoudelijk niets over je code zeggen, aangezien ik het niet kan lezen. Ik zie wel dat aan het eind van het filmpje er zo'n 4 regels op het scherm staan. Is dit al een begin van een 'game' dan?

Ik zie wel dat aan het eind van het filmpje er zo'n 4 regels op het scherm staan. Is dit al een begin van een 'game' dan?

[cpp]
int main(){
Game game;
game.start();
system("PAUSE");
return 0;
}
[/cpp]

? :D

Haha, ja inderdaad :)

Het korste spel dat ik zo kan verzinnen is zoiets:
Code:
int main(){
    srand(time(NULL)); 
    while(1){
        int no = rand()%10; int in =0;
        std::cin >> in;
        if (in==no) std::cout << "Goed!";
        else std::cout << "fout... nummer was " << no << "\n";
    }
}

Goed voor uren speelplezier!

Haha, ja inderdaad :)

Het korste spel dat ik zo kan verzinnen is zoiets:
Code:
int main(){
    srand(time(NULL)); 
    while(1){
        int no = rand()%10; int in =0;
        std::cin >> in;
        if (in==no) std::cout << "Goed!";
        else std::cout << "fout... nummer was " << no << "\n";
    }
}

Goed voor uren speelplezier!

lol, aan dat spel had ik niet eens gedacht. De oplossing in exact 4 regels:

[cpp]
int main()
{
std::srand(0);
int no,in;
while(std::cout << "Nummer: ", std::cin >> in, printf("%i == %i -> %s\n", in, no = std::rand()%10, (in == no ? "true" : "false")));
return 0;
}
[/cpp]

(het is uiteraard geen nette code, maar wel vier regels binnen main)

Laatst bewerkt:
Je zou zelfs de "return 0;" nog weg mogen laten, aangezien volgens de C99 standaard main automatisch 0 returned als er niets gespecificeerd is :)

nick_e en Cod_nl: het is wel grappig wat jullie zeggen maar het is helemaal geen game het is een Hello World programmatje, Want aan het einde staat er nog zoiets van:
And now I'm gonna show you howt to make a simple program in eclipse... ( vanaf 4.46 )

maar wat ik niet snap is dat jullie het niet kunnen lezen het staat er met grote letters en het is helemaal duidelijk als je de beeldgrootte van de vid aanpast (als je dat dan niet gedaan had)

Laatst bewerkt:
maar wat ik niet snap is dat jullie het niet kunnen lezen het staat er met grote letters en het is helemaal duidelijk als je de beeldgrootte van de vid aanpast (als je dat dan niet gedaan had)

Ik heb 2x 23 Inch aan mijn pc zitten, maar zelfs wanneer ik je video helemaal vergroot kan ik niet lezen wat je aan het intypen bent in de IDE of wat je aanklikt in je browser. Ik zou toch echt gewoon een captureprogramma gebruiken als ik jou was.

Ik heb 2x 23 Inch aan mijn pc zitten, maar zelfs wanneer ik je video helemaal vergroot kan ik niet lezen wat je aan het intypen bent in de IDE of wat je aanklikt in je browser. Ik zou toch echt gewoon een captureprogramma gebruiken als ik jou was.

oh, ja dat kan wel... want je kunt wel opmaken waarop word geklikt maar niet lezen wat ik in de IDE shrijf,... dat klopt
... Maar ik dacht dat je de groene tekst niet kon lezen..

maar je hoeft ook niet eens te weten wat er in de IDE word ingetikt omdat ik een hello world programma maak, want ik schrijf het niet zelf op. dus het gaat als volgt :

c++ project -> kun je kiezen uit empety of Hello World c++ project... ik kies de tweede -> daarna vul ik een paar vakjes in : author, copyright notice, hello world greeting, source -> daarna klik ik op finish en zie ik nu de code -> nu pas schrijf ik er iets bij -> hierna komt groene tekst die cin.get uitlegt en dit is de zin die ik in de IDE intyp..

Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat dit filmpje te maken heeft met het maken van games. Daarnaast is het Engels nogal slecht en valt er niks van je code te lezen. Ben benieuwd wat je in part 2 wilt gaan uitleggen en of dat wel te maken heeft met games.:o

^^ Nee natuurlijk had het niet echt met games te maken. Want je moet eerst iets leren over programeertalen compilers ide's basic dingetjes..

in het tweede deel ga ik game enines uitleggen (irrlicht:)) en hoe je ernaar moet linken! waarvoor ze zijn! hoe je ze gebruikt! maar ik heb nu geen tijd om die tweede part te maken...

Sorry hoor als ik een beetje streng ben :o Maar iedereen die een beetje progameerd begrijpt dat als je een game wil maken dat je moet kunnen porgameren. Maar tutorial opzetten om uit te leggen hoe je progameerd en hoe je de game dan maakt heeft geen zin. Want je moet eerst volledig C/C++ beheersen en dan pas kun je met games maken beginnen maar met dit filmpje krijg je de basis en het kost je zeker 1.5 jaar om het volledig te beheersen. En je hebt ook niet alleen een IDE nodig maar progamas om modelen mee te maken en een wereld te maken.

. En je hebt ook niet alleen een IDE nodig maar progamas om modelen mee te maken en een wereld te maken.

Deze dingen leg ik in latere tutrorials uit want zoals je zegt, dit is de basis dus niet al een spel maken maar gewoon de basic c++

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan