C# venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperuskevin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een sociaal netwerk in C# maar ik wil een venstertje maken in Sociaal.cs dus niet dat ik nog een extra cs moet maken.
Daarmee wil ik dus het venstertje kunnen wegklikken openen en verplaatsen!

Alvast bedankt :) - Kevin

Je kunt iedere keer in je code gewoon een nieuw form aanmaken.

Code:
Sociaal newForm;
newForm = new Sociaal();
newForm.Show();

Je kunt vervolgens een sub in het form plaatsen waarin je bijvoorbeeld de chat sessie initialiseert:

Code in Sociaal.cs

Code:
public void Initialiseer() //Je kunt, als het nodig is, ook nog parameters toevoegen
{
    //Code voor initialisatie
}

Nieuwe code om het form te weergeven

Code:
Sociaal newForm;
newForm = new Sociaal();
newForm.Initialiseer();
newForm.Show();

Ik heb de code rechtstreeks in de textbox getypt, en deze niet gecheckt in een IDE, er kunnen dus foutjes in zitten

Als dit niet klopt, of als dit niet is wat je zoekt zul je iets meer info moeten geven zodat ik je beter kan helpen.

Veel succes,

Rick

Bedankt dat je probeert te helpen maar dat kan ik ook maar dit is neit wat ik wil... wat ik wil is een klein venstertje (Popup ofzo) in de form zelf en dat ik die kan laten bewegen weg klikken en open maken...... snap je het nu nog niet? dan wil ik een groupbox laten verplaatsen

niet echt wat ik in gedachten had... als je een groupbox kan laten verplaatsen met mouse hold click ofzoiets dan zou ik daar al blij mee zijn

Dit is wat ik boelde ik ga morgen de code maken en dan laat ik horen of het gelukt is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan