c vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter yanik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Kun je spellen maken met c? Mooie 3d spellen, grafieken en mooie programma's? Kun je er media spelers mee schrijven? OF kun je er alleen maar console programma's mee schrijven? Ik ben een beetje in de war. Ik heb gehoord dat vlc volledig in c is geschreven, klopt dit? Is elk programma in c commando line?

Je hebt gelijk vanschagen,
Voor games te schrijven gebruik ik gamemaker4you, als je dat ook wil doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
In C kun je maken wat je maar wilt. Of je dat zelf kunt is verhaal 2.

Ok, maar kun je meer dan commando line en console programm's maken met c?

Ja hoor.
Je kunt volledige GUI gestuurde programma's maken waarbij de GUI zelf ook in C is geschreven.
Alleen met alle runtime libraries die tegenwoordig beschikbaar zijn is dat eigenlijk niet meer nodig.

bedankt, dus het is de moeite waar om c te leren, of moet ik maar een andere taal gaan leren?

C is zeker de moeite waard om te leren.
Maar als je nog nooit hebt geprogrammeerd is het niet de makkelijkste taal om mee te beginnen.

kun je er ook moderne programma mee maken? klopt het dat vlc volledig in c is geschreven? zulke programma's wil ik leren maken + games, maar dan wel met c.

Of VLC in C is geschreven weet ik niet, maar zoals ik al zei, je kunt er mee maken wat je wilt en met alle tegenwoordig beschikbare runtime libraries als bijvoorbeeld .Net kun je jezelf veel werk besparen.

bedankt, man.

@Yanik: Enkele onnodige quotes verwijderd.

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan