c++ windows app

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pckid
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pckid

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo, ik ben momenteel heel veel met programmeren bezig. Ik ben al wel op weg met de DOS applications, maar ik zou graag windows forms willen maken en programmeren.
Als ik in c++ 2008 express een nieuw project open dan staat er onder het contextmenu CLR windows forms application, maar wat voor boek zou ik daar voor het best kunnen kopen?

Je zou hier eens naar kunnen kijken. Het is wel geschreven voor een oudere versie van VC++, maar het idee is duidelijk en het zijn duidelijke tutorials

Dit zijn allemaal console applications, maar die wil ik niet meer maken ik wil echte Windows forms dus met knoppen en schuifbalken enzo.

Heb je de link aangeklikt? En ook op dingen als 'next' gedrukt? Het is een stap voor stap tutorial voor windowsforms.

Als je een klik-en-sleep iets wilt hebben, zul je de standard-version van VSC++ moeten hebben (die is dus niet gratis). Daar krijg je MFC (...) bij. Dat is lekker simpel knopjes neerploppen.
Als je zoiets wilt hebben maar dan gratis, zoek dan eens op wxWidgets. Geen klik en sleep omgeving, maar wel een mooie tool om gui's mee te maken.

Wat zijn dan de Windows Forms, die je kunt maken onder CLR? Hoe moet ik die dan leren?

Er zijn 2 mogelijkheden die je kunt gebruiken, de een is moeilijker dan de andere maar gemakkelijker:)

Moeilijke:
Code:
hwnd = CreateWindowEx (
           0,                   /* Extended possibilites for variation */
           szClassName,         /* Classname */
           "Windows App",       /* Title Text */
           WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
           CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */
           CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */
           544,                 /* The programs width */
           375,                 /* and height in pixels */
           HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */
           NULL,                /* No menu */
           hThisInstance,       /* Program Instance handler */
           NULL                 /* No Window Creation data */
           );

dit is niet alles maar alleen het maken van de window, je moet het nog helemaal declaren en alles zelf schrijven.

Makkelijke:
Gewoon een programma, ik gebruik "resedit", downloaden, dit programma maakt grotendeels je beeldscherm met knippen en plakken, slepen etc, je hoeft het alleen maar te declaren en de declaratie kan je dan in je code gebruiken om iets weertegeven, of waar je het ook voor nodig hebt:

hoop dit hielp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan