C:\WINDOWS\system32\hall.dll niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

C Windows

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
159
Hallo allemaal,
ik had XP en Vista op mijn computer staan op twee partities. de eerste was vista en de tweede xp. Nu heb ik de partitie van vista verwijderd en de ongebruikte ruimte bij xp gezet zodat het één partitie is. Maar als ik nu xp opstart zegt hij dat <windows doelmap>\system32\hal.dll niet is gevonden, terwijl erachter ben gekomen dat dat wel zo is, Dus nu start xp niet meer op, wat kan ik doen??
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Probeer dit eens:
- Stop je XP cd in je pc en start daarvan op.
- Kies R voor repareren.
- Kies de goede (enige) Windows instllatie en typ (eventueel) het administratorwachtwoord in.
- Typ fixmbr en daarna fixboot.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
Ik heb gedaan wat u zei, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding... Er staat ook nog onder, installeer het bovengenoemde bestand opnieuw :confused:
 
Vanuit repareren:

Als deze echt weg is dan kunt u met het volgende commando een heel eind komen (verander de X: in de schijfletter van de speler met de Windows XP CD-ROM):

EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

Hiermee wordt het missende bestand teruggezet. Als het bestand HAL.DLL wel aanwezig is in de map SYSTEM32, wat meestal het geval is, dan kunt u wellicht dit nog eens proberen:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT
 
Als ik bootcfg /rebuild doe, moet k de identificatie voor het opstarten opgeven, wat moet ik daar invoeren? Letterlijk staat er dit: "Geef de identificatie voor opstarten op:"
 
gewoon door enter ... hoop alleen niet dat je een fixmbr hebt uitgevoerd;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan