C\Windows\TEMP box stroomt snel vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PitrPaulus

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Sinds ca. 2 maanden loopt mijn map C/Windows/TEMP dagelijks stampvol met mappen die eruit zien als enorme cijfer/letter-reeksen: duizenden soms per dag (terwijl ik de computer ca. 2 uur per dag gebruik voor Mail+Internet), bijv. map: E08HG78GHWKMSK8J45e5j7f98KN5 en meer van die reeksen.
Als ik map open staan er per map meest twee bestandjes in met de extensie: .HPJ en .RTF / bijvoorbeeld CMMGR32.HPJ en CMMGR32.RTF, en WINHELP.HPJ en WINHELP.RTF en HPFDJ200.HPJ en HPFDJ200.RTF en meer.
De computer wordt er zeer traag van.
Nu ga ik elke dag maar naar die map, via de verkenner en leeg deze.

Inmiddels ben ik erachter dat WINDOWS-zélf dit veroorzaakt. Ik zie de C\Windows\TEMP map vol lopen als Windows een scan doet of defragmenteert of gewoon een tijdje 'niks' doet. Het zijn een soort HELP-bestanden en bestanden die ee printer nodig heeft. (Ik wil er juist van-af) Als ik probeer een bestand te openen krijg ik telkens een melding dat het bestand niet-te-lezen is.
Noch m'n mailprogramma, noch Internet, FireFox browser, noch ACDsee noch AVG-antivirus of wát dan ook creëert (onverwijderbare) bestanden in de TEMP map. Hij loopt niet vol als ik deze programma's gebruik.

Hopelijk heeft iemand enig idee hoe zoiets kan ontstaan. Ik weet het niet meer.
Alvast dank voor Uw gewaardeerde hulp.
PitrPaulus

Hallo PitrPaulus,

Verwijder tijdelijke en andere overbodige bestanden eens, bijvoorbeeld met de Cleaner/Opschonen functie van CCleaner (kies de Basic versie).

Gebeuren er ook 'rare' dingen als de PC alleen maar aanstaat, en niet gebruikt wordt?

XP_PC zei:
Hallo PitrPaulus,

Verwijder tijdelijke en andere overbodige bestanden eens, bijvoorbeeld met de Cleaner/Opschonen functie van CCleaner (kies de Basic versie).

Gebeuren er ook 'rare' dingen als de PC alleen maar aanstaat, en niet gebruikt wordt?

Goh, wat een mooie tip! 'k Heb dat programm gedownload en moet even zien hoe het allemaal in elkaar steekt. Spannend.
Schijfopruiming en defragmenteren doe ik minstens 1 x per week. Dus dat kon het ook niet zijn.
Ik ga straks het nieuwe programma draaien en kom er nog op terug. Dank van Paul.

C Windows Temp vervolg

Goedendag XP-PC,
'k Heb CCLeaner bestudeert en voorzichtig eerst laten draaien, en daarna steeds meer hokjes aangevinkt. Werkt Prachtig! Ik was bang dat er misschien toch TEVEEL afgehaald zou worden en dan zit je met de gebakken peren. Maar niets is minder waar: een heleboel is opgeschoond en ALLES werkt nog prima (en ookwat sneller!).

(p.s. Ik draaide ook al wel Registry Mechanic,de betaalde versie en at voldoet wat het Registr betreft goed.)

Deze CCleaner haalt nu ook de betreffende nare vele TEMP bestanden weg! ECHTER: de oorzaak heb iknog steeds niet kunnen vinden.De TEMP box blijft volstromen maar ik krijg de boel nu wel weer snel leeg. Dat scheelt toch al veel.

Ook als de computer aan-staat, en ik doe er een tijdje niks mee, dan komen die Mappen erop, kan ik zien aan het tijdstip.
En ook bijvoorbeeld bij de Windows-update, bij een schijfopruiming, bij een defragmentatie, zeg maar zodra ik iets met Windows 'zit' te doen.

Vooreest ben ik blij met het opschoonprogramma. Hopelijk heeft U nog een idee HOE ik dan e.e.a. verder kan achterhalen. Indien gewenst kan ik wel ee screenprintje maken maar ik weet niet HOE ik dat hierin plak.

Hartelijke Groet, PitrPaulus

Laatst bewerkt:
Ziehier hoe je een screenshot toevoegt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=244517

Ik twijfel een beetje of het een probleem is.. Als er programma's open staan, en zij zijn aan het werk zullen je temp mappen vollopen. Ik weet niet hoe ernstig het is bij jou. Het feit dát er bestanden in die mappen verschijnen is niets ernstigs.
Als ik nu kijk, gisteren heb ik opgeruimd en net gereboot. Nu heb ik in mijn c:\windows\temp 3 mappen, 1 bestand. Totaal: 100 kb.

Screenprints RTF en HPJ's

Goedendag,

Stapels van de mappen heb ik alweer (ca 2-4kb per map): terwijl ik eerst heb zitten eten en toen even naar deze website ben gegaan!
Zie de bijlage. Hai Hai. (en een virus kan het toch niet zijn, als ik elke dag (automatisch) AVG- van Grisoft BIJWERK en draai.
Groet, Paul.

Bijlagen

• TEMP vol 3.jpg
    TEMP vol 3.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 104
  • TEMP VOL 2.jpg
    TEMP VOL 2.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 73
  • TEMP vol 1.jpg
    TEMP vol 1.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 66
  • RTF HPJ 1.jpg
    RTF HPJ 1.jpg
    10,5 KB · Weergaven: 54
  • HPJ en RTF 3.jpg
    HPJ en RTF 3.jpg
    9 KB · Weergaven: 58
Hmm... dat zou ik zo niet weten.. Ik weten niet of virussen je temp mappen vol laten stromen. Een wormvirus wellicht maar die doet het, denk ik, minder opvallend.

Als je naar zo'n map gaat, en dan de eigenschappen van een bestand in die map opvraagt. Zie je daar rare dingen? (bijvoorbeeld bij eigenaar / auteur van het bestand ofzo)

Het ziet er niet echt goed uit :confused:.. Heb je al wel eens een online virusscan gedaan? (op http://housecall.trendmicro.com/ bijvoorbeeld) of een logje gepost op AntiSpywareOffensief?

schakel systeemherstel eens uit.
vaak is dat de boosdoener bij dat soort probleem.

Vervolg

Beste XP PC: dank voor je reactie en meedenken!
Op jou aanraden heb die online-scan gedaan bij Trend-Micro: Er kwam geen virus tevoorschijn maar wel: (MS05-009) Vulnerability in PNG processing could allow remote code execution (890261). En daar komt me een lijst met 'opdrachten' uit die ik allemaal in het Register e.d. moet uitvoeren. Mag ik aan je vragen: heb je énig idee of ik dit allemaal zou moeten doen of dat het er niets mee van doen heeft...? Zie hieronder: http://www.microsoft.com/technet/security/Bulletin/MS05-009.mspx

Ik gebruik geen MSN of Messenger of zoiets en de Windows MediaPlayer is nu versie 10.

En tot en met eergisteren heb ik alle tot nu toe aanbevolen updates van Microsoft ook braaf gedownload en geïnstalleerd (met succes).

Heb ook Norton antivirus een online scan laten doen en die kwam helemaal schoon uit de bus. Ze drongen er alleen op aan dat ik hun goede antivirus-software moest gebruiken... Haha, de slimmerikken!

Ik heb me aangemeld bij die andere 'toestand' die je noemde en daar ook een vraag gesteld maar eerst kwam er helemaal geen reactie op (moeilijke kwestie kennelijk) en nu staan er wel wat reacties op maar ik kom er helaas niet verder mee.

't Gaat erop lijken dat dit een hardnekkig (blijvend?) probleem wordt/is. Jammer.

Ik zal die tip van Franz eens proberen: uitschakelen systeemherstel. Is dat niet een beetje eng voor als-er-eens-iets-gebeurd...???

Dank tot zover, PitrPaulus.

De Tip van over Systeemherstel doen,dus uitschakelen en nieuw opstarten,en dan Systeemherstel weer inschakelen.

Doe hierna wat @ XP-PC al aan gaf ,en ook bij je tread op Nucia een LOG plaatsen in sectie die daarvoor is

-

Hartelijk dank voor de tips en het meedenken. 'k Heb gisterenavond even bestudeert hoe die HJT werkt enzo en ga er het weekend als ik vrij ben werk van maken. Spannend! Alvast dank. Ik kom erop terug. Groet van PitrPaulus.

voor XP PC/ Franz/ Bandit

:thumb: Goedendag, het TEMP probleem is opgelost. 'k Heb een log geplaatst op het Nucia-forum en een zeer kundig heerschap had binnen de kortste keren door wat er mis was.
Alles werkt nu weer op en top!
Dank voor jullie meedenken! Groet van Pitr Paulus.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan