C\WINNT\System32\Autoexec.NT

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Sinds vorige week krijg ik de volgende foutmelding bij het starten van sommige programma's :

"16 bits Windows subsysteem"
"C:\WINNT\System32\Autoexec.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten."

Wat is de oorzaak van deze foutmelding en hoe kan ik er iets aan verhelpen ?

Probeer dit eens:

Kopieer autoexec.nt van c:\windows naar
c:\windows\system32
Vervolgens in c:\windows\system32 van het
gekopieerde bestand de eigenschap
ALLEEN LEZEN aanvinken.. probleem is over, hopelijk

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is, maar dit probleem komt de laatste paar weken heel erg vaak voor.:confused:

@ Tanja:plaatsing kost inderdaad even tijd.

vergeet smiley.heeft denk ik met p toets te maken.

Laatst bewerkt:
:D Ik hoop dat Phal de tips gebruikt die daar gegeven zijn, en niet de oplossing van de vraagsteller daar:D (dat was namelijk formatteren, wat overigens al langer de bedoeling van die vraagsteller was)

gaat mij ook om dit stuk:

Misschien heb je hier iets aan:

Het bestand autoexec.nt kopiëren naar system32. Vervolgens met de rechter muisknop op het bestand klikken en kiezen voor:"eigenschappen", "alleen lezen" en vervolgens "toepassen

Verder nog een linkje:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;305521

Of misschien werkt dit:
Ga opzoek naar c:\winnt\system32\autoexec.nt. Als je dat bestand niet vinden kan. (verborgen bestanden weergeven staat aan)
dan de hd afzoeken naar autoexec.ntold bestand . Vervolgens deze in system32 gezet en hernoemt naar autoexec

Opgelost !

Het bestand Autoexec.nt heb ik gevonden in de map C:\Winnt\repair zoals beschreven in de thread waar 'upsidaisy' naar verwijst.
Bestand gekopieerd naar c:\WINNT\SYSTEM32 en de eigenschappen aangepast in 'alleen lezen'.
Daarna geprobeerd om een toepassing te starten en ... het lukt !

Bedankt voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan