C++ - [Winsock] SSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neo Angelus

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Hallo Iedereen,

Ik heb een simpel vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik heb vaak gewerkt met Winsock(C++) en hiermee verbinding gemaakt met webservers en andere programma's. Nu moet ik alleen om verbinding te maken met GMail SSL over de verbinding gooien. Ik heb wat ge-google-d en ge-MSDN-ed, maar ik kan alleen over Winsock en SSL vinden op de CE platforms van windows.

Mijn vraag is dus: weet iemand hoe(voorbeeldje of link) ik gebruik kan maken van een verbinding met SSL met Winsock in C++?(WinXP) Of een andere zo lightweight mogelijke manier om een socket verbinding met SSL te maken in C++?(hoewel ik toch graag met Winsock blijf werken...)

Alvast bedankt:D

Je zou een kijkje kunnen nemen naar libcurl.Die biedt in elk geval ondersteuning voor SSL, en er is waarschijnlijk voldoende informatie over te vinden.

http://curl.haxx.se/

Mhmm dat is niet echt precies wat ik zocht. Moet namelijk mijn TCP verbinding over SSL doen en daarna daardoor POP3-protocol gebruiken.

Maar ik heb het zoeken opgegeven, kan niet echt iets vinden wat mij instaat stelt om gebruik te maken van TCP&SSL in C++.

Daarom ben ik maar begonnen zelf voor SSL te zorgen...(wat een verschrikking door zo'n RFC heenlezen...)

Maar ik heb een gerelateerd vraagje. Ik heb een struct waarin ik de data heb voor de eerste handshake, maar op wat voor een manieren kan ik de data omzetten naar een char array. Want ik maak gebruik van shorts en ints en moet het allemaal in een char array zien te passen.

Bijvoorbeeld:
Code:
int testData = 257;
char* charArray = new char[4];
charArray  = (char*)&testData
is dit dan de beste manier?

Laatst bewerkt:
je kunt gebruik maken van sprintf bijvoorbeeld, of de sprintf_s oid waarvan ms vc++ zegt dat die veiliger is.

sprintf( target, format, .., .. )

Code:
char* buffer = new char[ 64 ];
int amount = 5;
float value = 2.45;
sprintf( buffer, "%s%d%s%f", "de winkel heeft ", amount, " koekjes en deze kosten per stuk: ", value );

edit: uiteraard moet de lengte van je buffer groot genoeg zijn voor wat je er in wilt stoppen ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan