• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

C02 uitstoot wagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

Ik zoek een formule waarbij al naargelang het type B(benzine) of D(diesel), de uitstoot een berekening laat uitvoeren.
In mijn voorbeeldje staat in cel C10 het type, in cel D10 de uitstoot, en al naargelang die gegevens moet het bedrag dat in E10 staat vermeningvuldigd worden met 90%, 80%, 75%, 70% of 60%. Er is een tabbald waarin een tabel staat met de percentages al naargelang het type en de co2 uitstoot.

Dus ik zoek een formule waarbij al naargelang het type en de uitstoot het bedrag van kolom E vermenigvuldigd word met 1 van die percentages.
Heb geprobeerd met een als functie maar slaag er niet, plus in mijn formule zit ik met een probleem als het type B zou zijn.

Kan iemand mij raad geven?

Groeten,

Bijlagen

Zoiets doe je met een INDEX functie, waarbij de argumenten voor kolomnummer en rijnummer gevonden kunnen worden met een zoekfunctie zoals bvb. VERGELIJKEN. Enkel hangt de specifieke functie en argumenten af van jouw situatie. Zie de helpfiles voor de argumenten en in welke volgorde Excel ze verwacht.

Wigi

Ik heb een oplossing voor u met Vert.zoeken.
Even de tabel hervormen en twee namen definiëren.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Beste Marky76 ;)

Heb er ook eentje gemaakt zie bijlage.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Bedankt Cobbe en Danny,

Ik heb die van Danny weerhouden omdat als je 175 invult hij nog 70 % moet geven en bij de formule van Cobbe geeft die 60 %, terwijl volgens het tabelletje 175 nog net binnnen de 70 % valt.

Harstikke bedankt allebei, ik kan mijn werkdag goed voortzetten.

Met vriendelijke groeten,

Mark

Excuseer die van Cobbe is juist.
Nu dat ik ermee werk zie ik dat Danny mijn tabel heeft aangepast, maar dan werkt het niet correct.
Het is die van Cobbe dat ik ga gebruiken die de juiste is.

Beiden bedankt,
Mark

Help het wil niet werken als ik het wil gebruiken in mijn file, heb hem erin gezet.
In het blauwe gedeelte wil ik de formule zetten en testen met een bedrag van 10000 maar het lukt niet, ik krijg nog een foutmelding.
Zie lijn 38.
Ik doe weer iets niet goed.

Geen paniek.
Waar is uw bestand?

Cobbe

Ik had het al gedacht je hebt de namen niet gedefiniëerd.
Is nu wel gebeurd, de eerste tabel heet Diesel, de tweede heet Benzine.

Suc6, Cobbe

Laatst bewerkt:
Beste Marky76 ;)

Je hebt de namen niet gedifiniëerd.
Selecteer A9:B13 en geeft dit de naam diesel
Selecteer A16:B20 en geeft dit de naam benzine

Groetjes Danny. :thumb:

Allebei hartelijk dank;
Had niet gedefinieerd zoals jullie zeiden.
Hij kan F55 de CO2 uitstoot niet zoeken als hij de range niet kent.

Nogmaals beiden bedankt.

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan