cache uitschakelen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noodles

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
beste allen,

ik krijg ok last van "uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt" op mij 2de harde schijf. ik weet dat je dan kan proberen de cache uit te schakelen om dit zo te verhelpen.
maar als ik aan dat tabblad kom is idt zowat doorschijnend, dwz dat ik niet de mogelijkheid heb om dit te doen alhoewel de tekst en mogelijkheden er toch op staan.
maw de tekst met de mogelijkheden om cache in of uit te schakelen is doorzichtig gemaakt zodat ik dit niet kanuitvoeren.

iemand idee hoe ikdit wel kan doen in xp??

alle dank

Ik probeer het uit te voeren, maar zoals eerder gezegd, als ik de cache probeer uit te schakelen krijg ik een venster waarbij de mogelijkheden transparant zijn en ik het vinkje niet kan weg nemen.
Hoe kan ik dit verhelpen? Dit is mijn vraag.

Alle dank.

Hoi !

Onder " Advanced Troubleshooting" staat hoe dit is op te lossen:

If you are transferring large files, the system may run out of system page table entries, which may cause the "Delayed Write Failure" error message. To prevent an increase in the number of page table entries that Windows XP must maintain and to prevent these from being exhausted, make sure that the System Cache option is not selected for memory usage. To do this, follow these steps:

1. Click Start, right-click My Computer, and then click Properties to open the System Properties dialog box.
2. Click the Advanced tab, and then under Performance, click Settings to open the Performance Options dialog box.
3. Click the Advanced tab.
4. Under Memory Usage, click to select Programs, and then click OK.
5. Click OK to close the System Properties dialog box.

Greetz,

Harry.

Dank voor je antwoord, Harry,

Maar dit heb ik reeds uitgevoerd, oftewel dit stond reeds zo ingesteld.

Als ik nu naar de eigenschappen van de 2de schijf ga, dit is namelijk de schijf die mislukte schrijfbewerkingen geeft, dan kom ik hier terecht:

PrintScreen01.jpg

Hier zie je dat ik dit niet meer kan uitvinken, hoe kan ik dit veranderen???

Dank

Hoi !

En je hebt punt 4 ingesteld zoals in m'n vorige link vermeld ?

En je schijf heeft nog 10 % of meer vrije ruimte ?

Zo ja: dan heb ik geen idee, nog nooit meegemaakt in al die lange XP-jaren.

Greetz,

Harry.

Yep, heb punt 4 ingesteld zoals het hoorde.
De schijf is een 500Mb schijf, maar Sata2. Deze heb ik op halve snelheid moeten zetten omdat zij op normale snelheid niet herkend wordt door mijn pc ( bios voornamelijk en dus ook xp). Ouder MB zie je.
Ik denk niet dat dit te maken kan hebben met Sata2, want op vorige Sata1 schijf kreeg ik ook het probleem. Ik heb het probleem niet om de C schijf, ook een Sata1. Enkel op de 2de, Sata2
Van die 2de Sata2 is maar een beetje in gebruk, di een verzamel of stock schijf voor al mijn data in mijn documenten in de C.
Dus, ja, ik weet het dan ook niet meer,

Well, ben dan zelf op zoek gegaan en gezien mijn sata2 schijf heb ik de bios geupdated. Gelukkig gaat dit met een asus mb zeer gemakkelijk en kan je dit doen terwijl windows draait.
Daarna terug gestart en de problemen waren verholpen. Mijn 2de sata ( sata2) wordt nu onmiddellijk en goed herkend door windows xp. totaal geen problemen meer. Ik heb in de bios ook wel de promise controller terug ingeschakeld maar deze heeft eerder te maken met raid en heeft dus geen functie.
Als alles goed blijft is het probleem opgelost.

Alle dank voor het meedenken.

Beste,

Toch niet het verhoopte resultaat.
Inhet begin werd mijn 2de harde schijf steed onmiddellijk en goed herkend door de bios en xp. Nu crasht mijn pc al tijdens het opstarten. Geen enkele harde schijf wordt nu herkend. De bios geraakt gewoon niet verder en vertelt dat er geen harde schijf werd gevonden alhoewel er 2 inzitten. Indien ik dan die 2de hd uitschakel is er terug niets aan de hand en start alles weer op zoals vroeger.

Iemand een idee wat er aan de hand is??

Alle dank.

Hoi !

Maak es gebruik van DDO (Dynamic Drive Overlay).

Dit tooltje werkte altijd met grotere ID-schijven om een grootte-beperking op te heffen.

Kijk ervoor op de site van de fabrikant van je HDD.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan