cachegeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Kan het cachegeheugen niet volledig ledigen, noch handmatig noch met enkele programma's (claen cache, index-dat suite).
Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Hoi,
als je hier het wisselbestand (pagefile) mee bedoelt dan is de oplossing simpel. Schakel het wisselbestand uit bij systeemeigenschappen>geavanceerd, herstart de pc en schakel het wisselbestand weer in. Als je wilt kun je dat automatisch iedere keer bij afsluiten laten doen d.m.v. een regtweak.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"ClearPageFileAtShutdown"=dword:00000001

Laatst bewerkt:
het is voor mijne PC op het werk, ik kan het maandag pas uittesten
alvast bedankt voor de snelle reactie

wisselbestand uitgeschakeld, PC herstart, nog steeds niet leeg!

Google desktop search vindt nog resultaten die naar bezochte webpagina's verwijzen.
Ik vermoed dat deze zich ergens in een cachegeheugen of iets dergelijks bevinden.
Ik zou graag weten waar zij zich bevinden en hoe ik ze kan verwijderen.
Diegene die de PC na mij in handen krijgt, hoeft niet te weten welke sites ik bezocht heb.

Verwijder dan google desktopsearch, ga in je browser naar extra>internetopties, vink aan "browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" klik op verwijderen, vink alles aan wat je wil verwijderen, klik daarna op instellingen en vink daar aan "elke keer als ik een webpagina bezoek".
Had je dat maar eerder gezegd dat het om je internetbrowser ging. Welke versie heb je?

Het beste is natuurlijk om de machine opnieuw te installeren nadat je hem goed hebt schoon gemaakt met een cd ala Dariks Boot And Nuke.

Maar je kunt ook ccleaner installeren waarmee je nog een boel mee kan opschonen (naast de komende tips van Mik :))

Het betreft mijne PC op het werk. Er staan speciale programma's voor het werk op en ik beschik niet over die software om te herinstalleren.
CCleaner draait reeds.
Ik moet deze avond gaan werken en zal dan Miks tips proberen.

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan